Fast Food,

1Utama Sajikan 'Wonder Food' Untuk Anda Selama Sebulan

Sabtu, November 23, 2013 Mahamahu 0 Comments

Keistimewaan yg tiada pada pemegang kad lain hanya itu lah yg istimewa kepada mereka pemilik ONECARD khas daripada 1Utama. Sebenarnya Mah@mahu dapat merasakan kehebatan ini bila jadi ahli ONECARD daripada 1Utama. Bukan senangkan anda diraikan dalam sebulan untuk menikmati semua kehebatan terutama anda yg bukan sahaja suka membeli belah malah menikmati makanan hebat di 1Utama. Kalau anda nak tahu 1Utama adalah tersenarai sebagai mall ke 4 terbesar di dunia ok.

Picture from streetdirectory.com

Apa yg best sebenarnya? Itu yg Mah@mahu nak cite ini sekiranya anda telah menjadi ahli ONECARD di 1Utama anda di jemput untuk memeriahkan "Wonder Food' selama sebulan ini. Bermula daripada 4 November sehingga 24 November anda akan menikmati kehebatan makanan tempatan yg ada di seluruh 1Utama. Byk specialnya sempena dengan Wonder Food bersama ONECARD ini antaranya seperti yg Mah@mahu dapatlah hehehe.


Anda ahli ONECARD yg suka menikmati makanan hebat di outlets terpilih 1Utama dan berbelanja RM100 di sana secara automatik layak untuk menerima RM100 ONECARD Shopping Voucher lagi. Wah double shopping bagi anda yang memang kaki shopping untung2. Selain itu juga, bagi anda yang ahli ONECARD dengan setiap pembelian melebihi RM50 di outlet makanan pilihan 1Utama anda layak untuk menyertai aktiviti yg di sediakan secara percuma disekitar 1Utama.


Tapi anda nak tahukan manakah outlet makanan pilihan 1Utama yg memberikan tawaran makanan hebat kepada anda sepanjang bulan ini. Mah@mahu dah rasa semua kedai makan yg memang menawarkan pelbagai citarasa tempatan yg enak2 dan unik2. Kalau anda nak tahu juga boleh sertai pengembaraan makanan yg telah Mah@mahu sediakan di sini jom kita makan di 1Utama Food Street.

Restauran pertama yg Mah@mahu singgah semasa pengembaraan makanan itu adalah "VIVO American Pizza & Panini". Rupa2nya kat 1Utama Food Street ini ada sebuah kedai makan pizza yg sedap sgt. Memiliki variasi pizza ciptaan sendiri sungguh membuka selera. Paling popular kat sana adalah Smoke Chicken BBQ Pizza dan juga Bake Chiken Chop. Dpt rasa makanan pizza dan chicken chop begitu teruja dan sungguh menyelerakan.


Lepas tu Mah@mahu pergi lak rasa makanan hebat Korean No 1 iaitu "BBQ Chicken". Kat situ pulak Mah@mahu makan ayam special iaitu Olive Chicken Platter, Grilled Chicken Platter dan House Sauced Chicken Platter. Memang main dish kat sini adalah ayam sebabtu kalau dtg sini makan ayam special sedap ok. Kalau nak cuba makanan lain pun ada byk lagi tapi Mah@mahu fokus makan ayam kat sini hehehehe.


Outlet makanan ketiga yg Mah@mahu pergi rasa makanannya adalah "LAVA Molten". Sebenar kat sini ada sediakan makanan dessert seperti kek and juga cupcake. Kat situ paling best sekali dpt cuba makan Churros yg pelbagai perisa ada. Nak tahu kena cuba sendiri kat LAVA Molten 1Utama.


Lagi Mah@mahu pergi makan dekat "BISOU Bake Shop", kalau lalu dalam Food Street 1Utama tu ada nampak mcm desert stall yg comel jer. Kalau tgk makanan ada atas hidangan tu memang tak terkata lazatnya terus nafsu makan membuak2 nak cuba makan. Jadi Mah@mahu diberikan Cupcake of the month. Memang sedap cupcake kat situ unik dan pelbagai perisa dan warna.


Dah makan desert Mah@mahu pergi pula minum air cendol untuk hilangkan dahaga. Kalau makan jer tak minum tercekik lah kan hehehe. Sapa tahu dalam 1Utama tu rupanya ada gerai cendol yg di beri nama "MrCendol". Kat situlah nak hilang dahaga sesua minum cendol yg sedap dan manis. Ada mcm2 jenis cendol kat situ boleh pilih.


Tiba dekat dengan MrCendol tu ada sebuah gerai namanya "Seaweed Club". Yg special kat situ bila sekali tgk mcm shusi tapi sebenarnya ia adalah popiah basah yg di salut dengan rumpai laut. memang unik lah rasanya Mah@mahu sempat cuba satu pinggan enak dan segar sebab dalam popiah tu ada sayuran2. Nak tahu mcm mana rasa mai dtg kat Seaweed Club 1Utama.


Tak habis lagi jelajah makan Mah@mahu hari tu pergi pulak ker sebuah outlet "Eat & Happy Yong Tau Foo". Kalau peminat makan Yong Tau Foo boleh dtg sini dan pilih sendiri bahan yg hendak di campurkan. Mcm2 ada kat situ tak terpilih Mah@mahu dengan rasa sos yg sedap dan menyelerakan. Sesuai dengan temanya Eat & Happy lepas makan kenyang perut suka hatilah hehehe.


Sebabkan perut dah kenyang Mah@mahu sempat singgah lagi beberapa gerai untuk tgk sendiri makanan yg sedap2 ada kat sana. Rupanya byk outlet makanan yg ada kat 1Utama Food Street ni. Kalau masuk tak habis jelajah nak makan. Mah@mahu pergi beberapa lagi outlet yg ada jom kita singgah and nikmati makanan kat situ ok.


I Love Yoo! Jenis makanan kuih muih seperti chakoi dan roti bean.


Ko Hyang Korean Country Delight, menu utama Korean, suka dengan Kimchi leh dtg sini cuba.


Oyster King, outlet makanan tiram yg di sediakan goreng atau berbagai lagi.


Food *Box*, outlet makanan nasi citaras chines.

Mah@mahu bukan pergi sorang kat sana kami sebenar berkumpulan rakan2 blogger yg di pilih oleh Butterfly Project untuk acara makan2 di 1Utama. Ramai ni blogger lain semua meriah pergi makan kat kedai dan layanan tuan kedai pun best. Tak sia2 jadi blogger makanan ni dapt rasa semua kedai makan kan.



Kami juga di berikan sekeping Passport untuk menandakan senarai kedai2 yg di pilih dalam pakej Wonder Food oleh 1Utama. Ada lebih daripada 15 kedai semua yg boleh anda nikmati di Food Street 1Utama. Nak cari Food Street ini ia ada bersebelahan New Wing dan di level LG. 



Senarai penuh outlet yg ada di 1Utama Food Street.

LG Promenade: SS2 Goreng Pisang, Ninja Joe, Seaweed Club, I Love Yoo, Eat & Happy Yong Tau Foo, Oyster King, Bisou, Mr Cendol, Pao Xiang Bak Kut Teh, Ko Hyang Korean Country Delights.

LG Highstreet: Lameeya, BBQ Chicken, Food Box, Vivo American Pizza and Panini, and Lava.
Bagi anda yg nak dapatkan maklumat lanjut untuk mendaftar sebagai ahli ONECARD dan menikmati segala keistimewaan yg ada di 1Utama boleh layari laman web mereka sekarang. 








0 Pandangan: