Applikasi Telephone,

AXA Affin Lancar Applikasi Pemanduan Selamat AXA Drive

Rabu, September 03, 2014 Mahamahu 0 Comments

AXA Affin Lancar Applikasi Pemanduan Selamat AXA Drive - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Mahamahu hari2 drive kalau tak tempat keje pergi ker event atau mana2 tempat makan best. Walaupun kita ni dah hari2 memandu, tapi betul ker cara pemanduan kita ini. Adakah ia menjamin keselamatan kita sepanjang pemanduan tak kira jauh atau dekat. Mahamahu di jemput untuk majlis memperkenalkan applikasi mobile yg di bangunkan sendiri oleh AXA Affin yg mampu membantu kita untuk menjadi pemandu yg selamat.


Ia bukan lah 100% menjamin keselamatan kita dalam pemanduan tapi sedikit sebanyak ia dapat melatih kita menjadi pemandu berkhemah. Pada hari pelancaran itu AXA Drive diperkenalkan kepada pengguna jalan raya di Malaysia ia adalah applikasi yg di bangunkan sendiri oleh AXA Affin. Mulai sekarang AXA Drive applikasi boleh di muat turun terus daripada Andriod atau IOS anda. Ia adalah percuma dan tidak memerlukan langkah yg rumit hanya daftar dan adan boleh teru menggunakannya. 



Mahamahu lepas muat turun apps ni dalam phone terus uji keberkesananya. Kalau korang tak percaya boleh tonton sendiri video yg dah Mahamahu hasilkan untuk menggunakan apps ini. Korang boleh tgk bagaimana apps ini dpt membantu Mahamahu menjadi pemandu yg betul2 menjaga aspek yg kadang2 boleh menjadi punca kepada perkara yg tidak baik di jalan raya.



Tgk cara guna dan tgk score yg Mahamahu dpt 267 tinggi juga tu tapi boleh baiki lagi terutama bagaian brek. AXA Drive ni dibina menggunakan teknologi telematik dan pengesan pergerakan. Ia berupaya merakam data bagaimana kereta dipandu dari aspek pecutan, brek dan membelok. Di akhir pemanduan anda nanti boleh tgk score anda peroleh dan juga ada maps menunjukan perjalanan anda sudah mencapai tahap yg bagus atau tidak.


AXA Drive apps ini juga ada beberapa kegunaan lain seperti untuk dptkan tips2 pemanduan berkhemah dan selamat. Tips berguna ini juga boleh di praktikkan dalam setiap hari pemanduan kita. Korang boleh cuba sendiri apps ini dan muat turun secara percuma dalam phone anda. Kalau sapa2 yg berani Mahamahu cabar anda untuk guna apps ini dan tgk score sapa paling tinggi. Makin tinggi score anda makin eloklah pemanduan anda.


Tambahan pula AXA Affin menganjurkan contest untuk anda yg menggunakan AXA Drive ini bermula 1 September ini. Peraduan “Jadilah Pemandu yang Selamat dengan #AXADriveMY" boleh diperolehi di laman web mereka http://www.axa.com.my/en. So jom kita tgk sapa yg dpt score paling tinggi dan paling selamat dalam pemanduan. Cabar Mahamahu sekarang jom....