Abbott,

Cabaran Glucerna Challenge Me Perubahan Dalam 12 Minggu

Selasa, September 02, 2014 Mahamahu 0 Comments

Cabaran Glucerna Challenge Me Perubahan Dalam 12 Minggu - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Minggu lepas Mahamahu di jemput oleh Abbott untuk program pemakanan kesihatan. Mahamahu bukan nak mengajar anda tentang gaya hidup sihat tapi Mahamahu nak belajar bersama anda bagaimana menguruskan kehidupan lebih sihat.


Dalam aktiviti pada hari tu Mahamahu dan beberapa rakan blogger lain di perkenalkan kepada program sihat khas untuk mereka yg menghadapi Diabetis. Memang program ini mengajar Mahamahu bagaimana sebenarnya org yg telah menghidapi Diabetis untuk menjaga kesihatan mereka melalui pemakanan. Kami semua di ajar cara untuk memasak cupcake sihat yg kurang gula tapi penuh kesedap. Penyediaan yg cukup senang dan mudah tapi bagus untuk di sediakan bagi mereka yg mengihidapi Diabetis. 




Mahamahu ni dah lah suka masakan ni lah antara ilmu baik untuk Mahamahu amalkan dalam pemakanan nanti. Tapi yg paling bagus dalam program itu adalah perkenalan kepada cabaran Glucerna Challenge Me. Pertama kali Mahamahu dgr dan bila Mahamahu fahami memang ia cukup berfaedah kepada golongan yg ada Diabetis ni. Program ini di bangunkan sendiri oleh Abbott Nutrition, direka khas untuk orang-orang yang menghidap diabetes untuk mempelajari teknik-teknik mudah untuk membantu mereka menguruskan penyakit Diabetis mereka dengan gaya hidup yang sihat.


Glucerna Challenge Me adalah program 12 minggu yg mampu memberi kesan secara langsung kepada anda yg mencubanya. Glucerna Challenge Me adalah program secara online dan juga secara mobile app menyediakan rancangan pemakan dan resipi dan panduan bagaimana untuk menggabungkan Glucerna ke dalam diet mereka yang sihat serta pelan senaman harian melalui arahan langkah demi langkah.



Dalam cabaran Glucerna Challenge Me juga menyediakan langkah untuk anda lakukan dan laporan kemajuan supaya anda boleh memantau kemajuan anda dan berkongsi dengan doktor masing-masing. Wah best lah juga cabaran ini boleh jadi sebagai diet kehidupan kita secara tak langsungkan. Ia dapat membantu mereka menguruskan paras glukosa darah mereka, berat badan dan kolesterol. Ia boleh membantu mengurangkan berat badan apabila digunakan sebagai sebahagian daripada pelan pengurusan diabetes secara keseluruhan.




Bagaimana anda boleh sertai cabaran ini mudah sahaja melalui online iaitu kelaman web www.glucernachallengeme-bm.com.my. Apabila anda di lam web tu daftar dan terus boleh mula program cabaran ini. Satu lagi cara yg lagi mudah dan senang iaitu dengan menggunakan aplikasi mudah alih juga boleh di muat turun dalam IOS dan Android telefon pintar untuk anda. Ini lagi bagu kerana kemana sahaja anda boleh amalkan cabaran ini dan boleh ikuti panduan tanpa rasa bimbang. Jom kita sertai cabaran Glucerna Challenge Me untuk kesihatan anda juga......