Mahamahu,

Big Plate Restoran Untuk Makanan Barat Yang Berpadanan

Isnin, Jun 16, 2014 Mahamahu 0 Comments

Big Plate Restoran Untuk Makanan Barat Yang Berpadanan - Salam sejahtera kepada pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Byk lokasi restoran yg ada sediakan makanan barat tapi tak semua yg sama dan special. Bagi Mahamahu satu lokasi baru di perkenalkan kawn untuk cuba makanan western nya. Kalau ramai tahu Restoran Big Plate yg terlerak di Subang Permai Shah Alam


Kata kawn Mahamahu Big Plate ini adalah main restoran sebelum cawangan baru di buka di Wangsa Maju. Kat sini sebelum ini agak besar dan luas tapi bila dtg kali ini ia agar sederhana tapi kata dia rasa makan masih sama. Mahamahu tak tahu nak order apa special semua makanan kawn yg order. Bila tgk pada saiz memang katanya besar dan puas untuk makan.



Kata org mula2 kena makan pembuka seleranya iaitu makan sup dengan roti. Kat sini popularnya adalah sup cendawan dan sup ekor yg di sediakan dalam bekas roti besar. Makan untuk sup ini sahaja dah cukup kenyang kalau makan sorang2 memang tak habis. Mahamahu suka sgt sup dia ni memang membuka nafsu nak makan.




Lepas tu mereka order makanan lain yg special semua besar2 kerana dalam Big Plate. Memang kenyang dan puas hati dapat makan kat sini. Menu yg ada kat sini semua di beri nama dengan nama daerah2 yg popular di Malaysia. Mahamahu sempat rasa Chicken Subang (Chicken Chop), Salmon Steak, Combo Mix Grill dan Kambing Banting (Lamb Grill). Memang semua ni kenyang kalau makan untuk satu org kalau kanak-kanak kena share.



So nak makan western kat sini memang puas dan sesuai. Untuk Ramadhan ni pun mereka ada promosi pecial dengan harga istimewa. Kalau nak tahu detail boleh layari Facebook BigPlate dan dapatkan segala promosi yg ada. Mahamahu rasa nak ulang lagi dtg makan kat sini tapi bila lah yer agak juah gak ngan rumah ni.. Tak apa GPS kan ada hehehe jom makan...