Mahamahu,

Credit Card Remaja Masa Kini

Ahad, Mac 10, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera semua pembaca dan pengikut blog Mah@mahu. Bila sebut kredit kad ramai yg teruja malah ada yg fobia. Terutama bila statistik sekrang menunjukkan bahawa pengguna paling ramai bankrap adalah gologan muda. Tapi tu sebab tak mengikut kehendak tapi mengikut nafsu hehehehe. Tak semua pengguna tidak pandai ramai lagi di luar sana yg bijak bebelanja untuk keperluan semata-mata.

Kredit kad adalah satu faktor utama untuk bebelanja cara anda. Itulah yg Mah@mahu nak tunjukan bukan bagaimana tips berbelanja tetapi design kredit kad yg sempat Mah@mahu buat untuk pengguna remaja. Tak sehebat mana tapi boleh lah untuk mengasah bakat. Kat sini ada 3 design yg telah di buat pilih mana satu sesuai untuk anda. Di beri nama "Your Card Your Style" sesuai untuk remaja yg kini lebih berkuasa dalam mebuat pilihan ketika membeli belah.


Design pertama ini adalah berkongsepkan dunia cyber pengguna remaja di Malaysia. Gabungan 3 element Like dari Facebook, Twitter dan Instagram adalah 3 ikon utama remaja sekrang. Berpaksikan kepada perakara2 ini remaja lebih suka membeli belah secara online dan berhubung. Oleh itu kad ini di reka dengan warna yg lebih ringan dan simple untuk di miliki. Tambah susun atur 3 unsur itu tidak membuatkan design ini terlalu padat malah lebih mudah untuk di bawa kemana2 sahaja.


Design kedua ini pula lebih kepada warna yg terang dan memaparkan kekayaan milik remaja. Tulisan 'Your Style' di belakang kad ini membayangkan bahawa kad khas untuk remaja yg bergaya dan berbelanja cara mereka. Ia nampak lebih mewah dan lebih ceria kepada remaja sekarang.

 

Design ketiga ini adalah design lebih abstrak dengan warna lebih muda dan lebih nampak mesra kepada remaja.Mencirikan remaja yg suka kuasa membeli dan juga pulangan pada hasil pembelian yg bijak. Tulis 'Your Card Your Style' menjadi kekuatan kepada hak membeli remaja sekrang tanpa batasan. So mana satu pilihan anda sila comment di sini untuk lihat mana lebih menyerlah kehendak remaja sekrang ok.