Article,

Awang Hitam Vs Awang coklat

Ahad, Mei 27, 2012 Mahamahu 0 Comments


Salam semua pembaca dan juga pengikut setia blog Mah@mahu. Kebelakangan ini byk isu kes melibatkan awang hitam kita dengar dalam berita. Tu yg kita dgr yg tak di dengari entah berapa puluh org jadi mangsa. Tapi yg pelik org perempuan kita mudah sgt terpedaya dan juga di tipu dek ayat2 power mereka. Power mana sgt ayat awang hitam ni bahasa Inggeris dia sendiri pun kadang2 tunggang langgang. Tapi ada hati nak mengayat org Malaysai yg lagi dasyat org kita layan jer entah apalah yg dpt.

Setakat tahun ini sahaja telah 11juta riggit duit rakyat Malaysia mereka kebas tu mengikut statistik di keluarkan oleh pihak polis. Mengejutkan sgt dah kena curi duit belum tentu dapat lagi walaupun perkara tu masuk mahkamah. Ini isu sungguh membimbangkan kerana ia akan mengakibatkan wanita Malaysia ini bukan jadi mangsa di tipu malah nanti jadi mangsa keldai juga. Yg bnyak lak tu wanita bekerjaya sasaran mereka knp jadi begini?

Adakah kerana jiwa wanita Malaysia ini lambut dan mudah cair dek ayat2 manis tersebut. Adakah lelaku Melayu ni dah tak ada yg lebih baik dah lebih manis ayat mereka. Ini menunjukkan bahawa lelaki melayu ni tak cukup romantik kot atau lelaki melayu ni tak cukup power heheheh jng marah. Tapi knp wanita kita suka sgt dengan awang hitam ni. 

Nasihat pada semua wanita Malaysia kalau dah dapat ayat atau email daripada awang hitam tiada yg betul. Semua palsu belaka dan semua tidak benar belaka. Biar lah seikhlas mana ayat mereka tapi jng terpedaya kerana itu adalah perangkap. Satu pun kata2 awang hitam kita boleh percaya kerana memang mcm itu cara dan juga perangai mereka ni kenyataan yer. Jadi lindungi diri anda dan juga harta anda dari awang hitam. Biar lah awang coklat yg dpt ada gak faedahnya.