Bufet Buka Puasa,

Keunikan Buka Puasa Dengan Ayam Bakar Tempayan di Grand Millennium Kuala Lumpur

Selasa, Mac 14, 2023 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Satu lagi tempat buka puasa kali ni di Grand Millennium Kuala Lumpur membawakan teman bufet buka puasa 'Warisan Bonda Buka Puasa'. Hotel yang berada betul-betul ditengah-tengah Kuala Lumpur dan berdepan dengan Pavillion Kuala Lumpur ini memang sangat sesuai untuk nak singgah berbuka puasa Ramadan ini.



Paling menarik membawa juadah 'Ayam Bakar Tempayan' adalah hero dalam bufet tahun ini. Kaedah tradisional ayam panggang secara perlahan dalam tempayan tanah liat dengan arang pada suhu 170°C menghasilkan rasa berasap, tanah dan tekstur lembut daripada daging. Ayam masih lagi berjus ini diperap sehari lebih awal dalam lima jenis perapan istimewa iaitu Bawang Putih, Rosemary, Madu, Selasih Limau (Kemangi), Percik dan Five Spice.



Buffet mewah kali ini turut menampilkan hidangan pembuka selera Melayu klasik seperti Ulam-ulaman, Pecal, Kerabu, Lemang, Serunding, Bubur Lambuk termasuk hidangan utama iaitu Rendang Tok, Ayam Kapitan, Ikan Pari Masak Assam Pedas, Telor Itik Masak Lemak dengan Belimbing Buloh, Sotong Masak Hitam dan banyak lagi. Kegemaran popular dari dapur Cina dan India seperti Hot and Sour Szechuan Soup, Penang Char Koay Teow, Chicken Paratel, Lamb Saagwala, Gobi Matar dan Dhal Fry menambah kepelbagaian pada pilihan berperisa pada barisan iftar di sini.





Menjamu juadah antarabangsa juga, tetamu boleh bersiar-siar melalui stesen Timur Tengah seperti Shawarma, Kharoof Lubnan Roasted Whole Lamb dan Nasi Bukhari. Tidak lupa, bahagian Jepun menawarkan Aneka Sushi, Maki, Nigiri, Tuna dan Salmon Don dan Tempura





Tema kali ini mendapat inspirasi daripada wanita yang menyara hidup dengan menjual makanan ringan di atas platform yang tinggi di pasaran di beberapa lokasi luar bandar di negara ini, stesen 'Jajan Pasar' menyajikan pelbagai manisan tempatan yang akan menggembirakan mana-mana peminat pencuci mulut. 



Selain itu, bufet manisan antarabangsa melengkapi juadah buka puasa seperti Puding Pisang Melekit, Crème Brulee, Kek Keju Krim Strawberi dan Biscoff Cream Puff, serta beberapa menu dan minuman menyegarkan yang menjadikan pusingan sempurna untuk keseluruhan pengalaman yang berlainan dalam menjamu selera kali ini. 


Menghiburkan pata tetamu dengan persembahan Ghazal oleh Picha-Picha Band Linda Eva yang meriah ditetapkan untuk melayan tetamu semasa mereka berbual dan menjamu selera. Di sini juga disediakan ruang solat untuk mendiri solat Maghrib dan sambung semula berbuka puasa. Manakala tempat letak kenderaan adalah percuma disediakan untuk 3 jam pertama bagi tetamu yang menjamu selera di sini.




Waktu buka puasa di sini bermula dari jam 7.00malam sehingga 10.00malam bermula dari tarikh 25 Mac hingga 21 April 2023. Harga pula mampu milik iaitu dengan Tawaran Pemberian Awal pada RM128++ setiap dewasa. Promosi sehingga 25 Mac 2023 (baucar tersedia untuk pembelian). Manakala harga biasa pula adalah RM168++ setiap dewasa, RM128++ untuk warga emas dan RM84++ seorang kanak-kanak berumur 5 hingga 12 tahun. 





Ada juga romosi istimewa untuk pembelian secara berkumpulan iaitu Tawaran Pemberian Awal (sehingga 25 Mac 2023): Beli 8, Percuma 2 dan Beli 16, Percuma 4 (percuma sehingga 4 tetamu). Manakala dari 26 Mac hingga 21 April 2023: Beli 9, Percuma 1 (percuma sehingga 2 tetamu). Banyak betul promosi harga kalau beli awal kat sini rugi siapa yang lepaskan peluang ini bolehlah buat tempahan sekarang juga.

Sebarang tempahan dan pertanyaan hubungi :-
WhatsApp: +60 12 317 0120
Telefon: +60 3 2117 4163
Tempah dalam talian: https://bit.ly/3mdt4li









4 ulasan:

  1. wahhh menarik nya menu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu paling sedap yang Ayam Bakar Tempayan susah nak dapat sekarang ni..

      Padam
  2. Nampak gambar makanan ni, memang bikin lapar haha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe boleh booking sekarang harga tengah murah tu...

      Padam