Aktiviti,

Masa Untuk Aktiviti Cuti Sekolah Dengan Cabaran The Melaka Thousand Tales of Adventures

Rabu, November 23, 2016 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Bila tiba cuti sekolah lokasi untuk korang bersama keluarga dan anak-anak mesti ker Melaka kerana kat situ banyak tempat menarikkan. Banyak lokasi bersejarah tapi itu yang biasa kita tahu sebenarnya ada satu lagi tarikan terbaru di bandar bersejarah ini.


The Melaka Thousand Tale of Adventures satu lagi lokasi yang mesti dikunjungi masa cuti sekolah nanti. Ibu bapa boleh bermain bersama anak-anak bukan mainan biasa tau ia ada cabaran dan menguji minda sekeluarga. Terletak di tengah-tengah Bandar Melaka berhampiran dengan Menara Taming Sari.


Pengembaraan fatasi yang mencabar dan menyeramkan


Pengembaraan dalam tempat ini adalah perjalanan fantasi Sinbad yang mana bermula dengan anak-anak dan ibu bapa perlu menggunakan kecerdasan untuk memecahkan kod rahsia dan membebaskan diri dari perangkap harta karun, melepaskan diri daripada ancaman haiwan-haiwan yang menyeramkan, dan melarikan diri daripada serangan penjahat.



Kalau korang dapat tengok rekabentuk dan kelengkapan dalaman ni menyamai suasana pengembaraan sebenar dunia Sinbad. Penggunaan kesan efek yang menarik pencahayaan dan juga warna membangkitkan rasa teruja bila mengembara.


Pengalaman berperang dengan ahli sihir 


Bila lepas semua cabaran kod rahsia di akhir pengembaraan ini korang akan bertarung dengan ahli sihir yang kejam melalui simulasi 7D. Ini paling menarik di mana ia dilengkapi dengan simulasi visual, pegerakan, air, asap, dan unsur-unsur lain untuk memberi sebuah pengalaman yang realistic. Melalui simulasi ini, kita akan berinteraksi dengan watak-watak di dalam tayangan itu melalui senjata yang menggunakan teknologi 7D.



Ini satu pengalaman baru yang tiada di tempat lain bagi anak-anak dan juga ibu bapa. Rasa tak rugi datang kalau bawa family atau datang sendiri dengan kawan-kawan memang menguji minda dan tenaga korang. Tiket untuk masuk tempat ini pula hanya RM25 untuk dewasa dan RM20 untuk kanak-kanak dan juga warga emas. 



Kalau korang tempeh tiket secara dalam talian ada lagi diskaun 20%-50% memang menguntungkan. Jadi apa tunggu lagi plan cuti sekolah yang akan datang ni ada lagi pilihan tempat yang menarik untuk dikunjungi. The Melaka Thousand Tales Of Adventures beroperasi setiap hari termasuk cuti umum, Isnin – Khamis (10am – 7pm) dan Jumaat – Ahad (10am – 9.30pm).

Tempahan tiket boleh hubungi:-
1.    Telephon Bimbit: 010-978 8805 (Mr. Wilson Law)
2.    Telephon Pejabat: 06-292 2070
3.    Email: sales@melaka1001.com.my
4.    Alamat: G30, Jalan PM9, Plaza Mahkota, 75000 Melaka

Sebarang pertanyaan dan promosi baru layari :-
1.    Laman web : http://melaka1001.com.my
2.    Facebook : https://www.facebook.com/melaka1001






2 ulasan:

  1. menarik.. cuti2 melaka mmg dlm list bulan 12 nanti.. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ok mesti pergi akak... Kalau tempah tiket online ada diskaun lagi...

      Padam