Filem Aksi #66 Mula Tayangan Serentak Di Malaysia Dan Indonesia Pada 17 November 2016

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Kali ni ada satu filem baru yang mula di tayangkan pada pada 17 November 2016. Filem #66 bergenre aksi dari negara seberang ini nampak lebih real dan penuh seni mempertahankan diri. Filem terbitan Creative Motion Pictures membariskan pelakon-pelakon hebat.


Diantaranya adalah Asun Mawardi selaku sutradara dan juga pemegang watak utama juga bersama Donita, Yayu AW Unru, Franki Darmawan, Erwin ST Bagindo, Ali Syehan,Fandy Christian, Djaitov Tigor, Hendra Louis, , Joshua D Pandelaki, Ricardo Silenzie dan ramai lagi. Seidkit sinopsis untuk filem ini bagi anda yang suka akan filem sebegini.

Sinopsis 


#66 (Asun Mawardi) adalah seorang pembunuh upahan yang ditugaskan membunuh seorang informer polis untuk melindungi sebuah organisasi jenayah, tetapi dia lari dengan duit upahan ke luar negari, tanpa menyelesaikan tugasnya kerana mahu meninggalkan kehidupan jenayahnya.


#66 memutuskan untuk kembali ke rumahnya, tapi dia tidak diterima oleh keluarga kerana selama ini dia menghilang tanpa kabar berita dan membuat keluarganya kecewa. Akhirnya #66 memutuskan bekerja sebagai pemandu dan pengawal peribadi gadis cantik bernama Fara (Donita) yang ternyata adalah anak dari ketua organisasi jenayah.



Berniat ingin keluar dari masa lalunya kini #66 terperangkap lagi di dunia jenayah. Semakin ia mengetahui tentang keluarga Fara, semakin terbukti bahwa mereka bekerja untuk ahli jenayah dan adiknya Ari (Ricardo Silenzie) menjadi pengedar dadah. Mereka berdua terseret semakin jauh kerana ditugaskan menghancurkan sarang dadah dan membunuh geng musuh.



#66 berusaha untuk berdamai hapus masa lalunya, kegagalannya, dan membangun kembali hubungan dengan ayah dan adiknya. #66 dihadapkan pada pilihan untuk tetap loyal dengan pekerjaannya atau melindungi keluarganya.




0 comment... add one now