Food,

Nasi Kerabu Terbaik di Shah Alam Hanya Di House Of Nasi Kerabu Jer!

Jumaat, Oktober 30, 2015 Mahamahu 0 Comments

Nasi Kerabu Terbaik di Shah Alam Hanya Di House Of Nasi Kerabu Jer! - Salam sejahtera kepada pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Bukan niat nak review pun tapi jalan2 makan hari minggu. Memang nak makan Nasi Kerabu jadi tengok dah menjadi viral kat media social pasal Nasi Kerabu yang ada udang galah memang tak tahan. Makan begeraklah kaki hari minggu untuk ker House Of Nasi Kerabu.


Kami pergi cawangan di Komplek PKNS Shah Alam dekat sikit dengan rumah. Satu lagi cawangan dekat Sri Gombak Batu Cave kalau tak silap. Yang kat PKNS ni kedai agak kecik sikit tgk lot pun agak sempit dan tidak banyak kerusi meja jadi kalau datang time lunch memang penuh kot. Nasib datang pakai redah jer ada tempat duduk walaupun depan kaunter sekali hehehe.


So orderlah makanan masing2, yang pasti Maha mesti order Nasi Kerabu Udang Galah. Tapi yang ni kecil punya udang galah saiz L sebab dalam menu tu ada yang set Nasi Kerabu Udang Galah Saiz XL dan ada juga saiz S. Tapi yang ni pun dah cukup puas hati tengok lah sendiri saiz udang dan isi memang padat. Nasi kerabu ni seperti biasa kalau naka makan kena campur dengan semua bahan yang ada salam pinggan tu seperti ulam-ulaman, kelapa gorengnya, perah sikit limau dan juga campur dengan budu dan juga sambal memang terangkat.

Nasi Kerabu Udang Galah Saiz L

Memang terasa seperti masakan pantai timur yang original dalam setiap suapan. Puasa hati lah Maha makan memang terbaik dan bebaloi dengan harga sedap. Satu pinggan tu boleh kenyanglah tapi kalau nak cuba memang banyak lagi Nasi Kerabu yang ada kat sini. Adik Maha pula pilih Nasi Kerabu Kombo. Sepatutnya dalam set tu ada ikan goreng tapi habis pula time Maha datang jadi di ganti dengan solok dan telur masin.

Nasi Kerabu Kombo

Tapi dalam set tu ada juga daging panggang dan juga daging ayam panggang. Memang banyak lah lauk pauk kalau makan penuh satu pinggan ni. Tapi rasa tetap tak berubah sedap jadi boleh lah datang lagi kat sini. Selain tu juga ada menu Nasi Kerabu lain yang juga menarik korang boleh cuba bila datang sini iaitu Nasi Kerabu Ketam, Ayam Percik, Ikan Goreng dan macam2 lah boleh pilih.

Teh Tarik Madu

Tak lengkap kalau makan hidangan pantai timur tak datang bersama minuman popular di pantai timur. Sebab tu korang datang sini kena cuba Teh Tarik Madu. Memang terbaik boh bila tengok secawan Teh Tarik Madu yang penuh dengan buih terbaik lah. Korang akan dapat rasa teh yang uhmmm tidak begitu manis kerana menggunakan madu sebagai peganti. 

Jagung Tarik Madu

Adik Maha pula pilih minuman Jagung Tarik Madu, sama lebih kurang tapi rasa jagung lah. Buih yang banyak melimpah dari cawan memang terbaik. Puas lah makan kat House Of Nasi Kerabu. Kalau kawan2 nak datang boleh lah Maha suggestkan tempat ni. Tapi masa Maha datang tu tak tahulah kenapa pelayan tu asyik salah hantar air jer dan tiga kali dalah anta kat meja Maha. Mungkin penat kota sian tak apa lah sebab Nasi Kerabunya sedap dan terbaik jadi Maha suka makan sini. Korang nak cuba datang lah selamat menjamu selera ok.

HOUSE OF NASI KERABU








0 Pandangan: