Lokasi Makanan,

Tempat Makan Paling Sedap Dan Best Di Shah Alam Pulak

Jumaat, Mei 08, 2015 Mahamahu 0 Comments

Tempat Makan Paling Sedap Dan Best Di Shah Alam Pulak - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Mahamahu tahun ni ada banyak juga tempat makan yang dah sempat singgah. Antara lokasi yang paling banyak sekali tempat makan sedap dan best adalah Shah Alam. Bukan kerana kawasan seksyen yang banyak tapi memang sana terkenal dengan tempat2 makan yang syok ooo. Jom Maha perkenalkan beberapa tempat makan yaang dah Maha pergi di sekitar Shah Alam.

1) Sham Char Kuey Teow 696

Char Kuey Teow Udang

- Restoran ini menyediakan hidangan Char Kuey Teow resepi turun temurun yang special. Paling popular mestilah Char Kuey Teow Lobster dan juga Char Kuey Teow Udang lah. Korang makan kat sini memang akan puas denga rasa yang cukup. Maha tak nak cite lebih2 korang nak tahu apa lagi menu ada dan di mana lokasi restoran ini boleh baca di entry khas Sham Char Kuey Teow yang Maha dan buat sebelum ini.

2) Restoran Big Brother

Glassa Di Albicocche Salmon Fillet

- Di sini adalah tempat untuk anda mencari hidangan western yang terbaik di Shah Alam setakat Maha pernah pergi makan. Kerena hidangan kat sini bukan sahaja besar tapi menepati rasa hidangan western. Maha telah cuba hidangan Salmon dengan Aglio Olio memang terbaik. Kalau korang nak tahu apa lagi hidangan yang ada dengan gambar2 menarik boleh baca di entry Big Brother yang Maha telah tulis sebelum ini.

3) Restoran ROA By Jovian Mandagie

Sapi Rica-Rica

- Korang mesti dah kenalkan nama pereka fesyen ini tapi kali ni beliau telah buka restoran cawangan di Shah Alam  ni. Kalau korang peminat hidangan Indonesia khas dari masyarakat Manado memang sini tempatnya. Hidangan tradisional yang paling special adalah hidangan pedas yang memang kaw kaw pedasnya. Maha cadang nak cuba pedas order hidangan Sapi Rica-Rica mesti terangkat punya. Ada macam2 lagi hidangan korang boleh cuba dan tgk lokasi di mana restoran ROA By Jovian Mandagie ini di dalam post yang Maha telah buat.

4) Tanah Aina Cafe

Serawa Durian dan pulut

- Kalau sebelum ni terkenal dengan Tanah Aina Resort yang ada serata Pahang tapi kali ini telah ada pula cafe yang di buka di bangunan HQ milik pengusaha Tanah Aina sendiri. Cafe ini mengekalkan hidangan tradisional melayu dan juga sedikit hidangan barat menggunakan bahan semulajadi. Paling best mesti cuba Serawa Durian dan pulut terbaik katanya ambil dari dusun milik sendiri. Maha dah cuba makanan menarik dan tertarik sangat boleh baca di entry Tanah Aina Cafe yang Maha telah ceritakan sebelum ini.

5) Restoran Faiqa Sup Merah & Bubur

Sup Merah Gear Box

- Pada peminat sup merah yang popular dari negara Singapura tu boleh datang sini cuba memang juga sedap. Boleh rasa sup merah yang di buat dengan daging dan special Sup Merah Gear Box harus cuba. Restoran ni terletak di Shah Alam nak tahu area mana dan apa lagi best kat sini leh baca post yang Maha telah buat tentang Restoran Faiqa ini ok. Istimewa sangat.









0 Pandangan: