Kuching,

RNR Food Center Suasana Kampung Untuk Sarapan Pagi

Isnin, November 03, 2014 Mahamahu 0 Comments

RNR Food Center Suasana Kampung Untuk Sarapan Pagi - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Mahamahu hari ni nak sambung kembali perjalanan percutian kami di Kuching yg lepas. Masih banyak lagi tempat makan dan tempat percutian yg menarik nak Mahamahu nak tunjuk pada anda semua. Kalau sapa2 terlepas tempat yg Mahamahu telah ceritakan sebelum ni sperti Taman Orkid, boleh layari di sini [klik sini] atau pun tempat makan best [klik sini].


Kali ni lak satu lagi restoran tempat makan yg Mahamahu singgah untuk sarapan pagi pada hari kedua percutian. Restoran RNR Food Center di Jalan Astana Kuching adalah tempatnya untuk memenuhkan perut untuk makan sebelum jalan jauh lagi. 


Sarapan pagi kat sini tak jauh beza dengan di KL, ada juga makan Nasi Lemak dan juga Roti Canai. Tapi mereka masih mengekalkan makanan tradisional mereka walaupun untuk sarapan pagi iaitu Mee Kolok. Kalau makan mee kat Kuching mesti di sediakan sekali dengan sup sebagai hidangan sampingan unikkan.

Mee Kolok

Adik Mahamahu pilih Mee Kolok untuk sarapan pagi kat sini, Mahamahu lak lebih gemar makan Nasi Lemak dan telur goreng ja utk sarapan pagi. Selain tu  juga ada Nasi Lemak Ayam Goreng dan juga Mee Goreng yg boleh di pilih utk sarapan pagi di sini.

Nasi Lemak Ayam Goreng

Nasi Lemak Telur Goreng

Sini memang jadi pilihan utama org kg kat sini untuk sarapan pagi kerana pelbagai pilihan lauk pauk untuk sarapan. Restoran ni di buka dari pukul 7.00pg hingga 8.00mlm setiap hari melainkan cuti umum. 

Mee Goreng

Kalau nak makan tghari pun ada juga di Restoran RNR Food Center, mcm2 menu menarik sebab itu restoran ini selalu jadi pilihan org ramai. Ada Laksa Sarawak, Nasi Ayam, Nasi Beryani dan mcm2 lagi pilihan. Mahamahu dan family dah kenyang makan masa untuk gerak pula ke destinasi seterusnya. Nanti Mahamahu sambung lagi ok selamat menjamu selera semua.






0 Pandangan: