MH17,

Takziah Buat Penumpang #MH17

Jumaat, Julai 18, 2014 Mahamahu 0 Comments

Takziah Buat Penumpang #MH17 - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Hari ni negara di gemparkan lagi dengan kemalangan melibatkan penerbangan negara MAS. Masih belum reda isu MH370 kini Malaysia di landa dengan kisah tembakan kapal terbang penumpang MH17 di Ukraine sempadan Russia. Ya Allah besarnya dugaan mu kepada rakyat Malaysia tanpa kita duga ini terjadi di bulan mulia.

Nahas MH17 Terhempas di Ukraine

Fakta kebetulan yg menarik perhatian tentang nahas ini. 

No Penerbangan : MH17
Jenis pesawat : Boeing 777
Tarikh mula penerbangan : 17 / 07 / 1997
Tarikh terhempas : 17 / 07 / 2014
Tempoh penerbangan : 17 Tahun

Jumlah penumpang termasuk anak kapal di dalam pesawat seramai 295 org antaranya 23 orang adalah penumpang Malaysia dan negara2 lain termasuk Belanda, Indonesia, Australia, Jerman dan banyak lagi. Di katakan mula hilang dalam rada sekitar pukul 12.14 waktu Amsterdam. Di katakan di tembak dan terhempas di sempadan Ukraine dan Russia. Kita terus berdoa untuk penumpang dan takziah kepada seluruh ahli keluarga dan terus tabah untuk keluarga mangsa.



Video laporan dari berita luar negara dan video rakaman amatur tentang keadaan kapal MH17 yg terhempas di sempadan Ukraine dan Russia. Kerajaan Malaysia masih mengesahkan tentang video2 tersebut dan masih menunggu laporan penuh tentang nahas. Kita terus berdoa agar ia lancar dan segala menjadi lebih mudah dalam urusan menyelesaikan isu ini. Doa untuk #MH17.....