Mahamahu,

Keakraban Moments Raya Dengan Samsung

Isnin, Julai 22, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam bulan Ramadhan kepada pembaca dan juga rakan2 blogger, moga terus dapat jalani ibadah puasa dengan penuh keberkatan di bulan mulia ini. Hampir setengah bulan kita berpuasa semakin lama semakin hangat rasa suasana untuk sambutan hari raya. Sebab bila Mah@mahu pergi mana2 shopping komplek sekarang dapat tgk org ramai sibuk membeli untuk persiapan raya. Beli baju raya, beli kasut raya, beli langsir raya dan mcm2 lagi tak hebat juga beli kuih raya.

 

Kalau sebut hal raya tak sah kan kalau tak ada kuih raya. Menjadi penyeri dan pengerat silatulrahim bila ada kuih raya. Ye lah bila sebut pasal kuih raya Mah@mahu pasti teringat saat-saat indah membuat kuih raya bersama ibu dan semua ahli keluarga. Kalau mula ibu Mah@mahu kata nak buat kuih raya kita org pun mula lah sibuk membeli barang2 untuk buat kuih raya tu. Ramai2 pergi shopping kat mall untuk cari semua kelengkapan. 




Ayah pun turut joint gak kita org buat kuih raya memang best and seronok lah time tu. Ibu Mah@mahu memang seorang yang handal dalam buat kuih raya, manakala adik perempuan Mah@mahu lak otai dalam buat kek dan muffin. Semua ada kehebatan masing2 Mah@mahu ni lak hebat dalam membuat sukatan dan pasti dalam merasa kuih2 hahahaha. Kalau Mah@mahu dah comment mesti menyengat mesti ibu tahu bahawa kuih buatanya adalah terbaik hehehe..

Tak lengkap sebenarnya kalau buat kuih raya tak ada peralatan untuk memasak. Sebab tu lah keluarga Mah@mahu menggunakan Samsung Microwave untuk memasak kuih raya. Dengan menggunakan Samsung Microwave masakan kuih raya cukup sedap dan elok masaknya. Maklumlah Samsung Microwave ni cukup sesuai dari segi tahap kepanasan dan juga gelombang yang di hasilkan untuk memastikan kuih raya yang di masak gebu. Bila masak kek pun sesuai dengan Samsung Microwave kerana kek jadi lebih lembut dan enak untuk di makan. Maka Samsung Microwave adalah idaman keluarga Mah@mahu dalam membuat persiapan raya terutama dalam membuat kuih raya.


 


 


Kata org bila dah ada kuih raya makan lengkaplah keperluan raya untuk di hidangkan kepada keluarga dan tetamu yang dtang. Tetapi Mah@mahu dan keluarga selalu menyediakan makanan utama selain daripada kuih raya. Memang setiap tahun Mah@mahu dan keluarga akan menyediakan menu utama seperti Mee Sup atau Soto atau Nasi Ayam. Setiap tahun kami akan gilirkan menu utama ini. Tapi bila ada melibatkan bahan mentah yang perlu di simpan untuk tahan lama Mah@mahu akan pastikan ia sentiasa segar. Dengan Samsung Refrigerator bahan yang di simpan boleh tahan lebih lama dan lebih segar dalam simpanan walaupun sudah beberapa hari.

 



Bila dan selesai semua persiapan baru rasa lega dan rasa seronok untuk pergi berhari raya. Nak beraya rumah kawan2 dan juga rumah sedara mara pasti lebih seronok dengan Samsung Galaxy Camera. Sebab setiap kenangan mesra dan bahagia beraya bersama kawn2 dan keluarga dapat di abadikan untuk masa akan dtg. Mah@mahu suka ambil gambar kenangan indah beraya kat rumah kawn2 kerana bebagai telatah dapat kita lihat bila org beraya. Time tu lah nak bertemu semua kawn2 lama dan juga kawn2 baru mengeratkan silatulrahim. Bestkan kalau dapat beraya dengan Samsung Galaxy Camera terbaik, lagi best kalau dapat Samsung Galaxy S4 Zoom hehehe... 




Banyak sebenarnya Mah@mahu nak cerita kenangan indah beraya dan juga persiapan sebelum raya tapi kalau nak cite kat sini memang penuh satu entry ni. Berjela-jela lah nak tulis kat sini kan tapi apa pun Mah@mahu nak kongsi Samsung Portraits of Raya. Apa tu Samsung Portraits of Raya? Samsung Portraits of Raya ialah satu contest untuk semua rakyat Malaysia yang menyambut hari raya dan mengupload gambar berhari raya dengan keluarga atau rakan anda dan memenangi hadiah2 istimewa daripada Samsung

Untuk maklumat lanjut layari https://my.campaign.samsung.com/portraitsofraya/ dan daftar diri anda untk sertai sekarang juga.




Nikmati juga video raya istimewa daripada Samsung untuk seluruh rakyat Malaysia. Memang best layan video ni seronok rasa terbaiklah daripada Samsung. Dapat tgk mcm mana potret raya bersama keluarga menjadi memori indah bila tiba hari raya yg akan dtg. Jom tonton video ini dan nikmati raya bersama Samsung tahun ini.



Kawn2 jom abadikan raya anda tahun ini dengan Samsung pasti lebih meriah dan seronok berhari raya. Sebuah kenangan paling indah beraya bersama keluarga dan rakan2 sekalian. Khas video ucapan Selamat Hari Raya daripada Mah@mahu akan di upload kemudian ok...