Malaysia,

Harga Runtuh Kereta Untuk Musim Perayaan

Isnin, Jun 10, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu sekalian. Berita yg mengejutkan dan menggembirakan semua dimana kita nantikan selama ini pengumuman ini. Kini ia telah bermula pada peringkat awal dan masih byk lagi yg akan berlaku harapnya. Kerana itu janji kerajaan sekarang kepada kita rakyat Malaysia akan pengurangan harga kereta. Baca berita semalam dpt tahu tentang turun harga ni memang best lah, tapi masih tunggu ia turun lagi. 
Bagi tempoh Januari hingga Mei tahun ini, beberapa model kereta daripada jenama Peugeot, Proton, Perodua, Volkswagen dan Honda masing-masing telah menyaksikan penurunan harga untuk fasa pertama. Nampaknya akan ada byk fasa lagi dan mungkin ada byk model kereta lagi yg bakal turun so kena sabar. Di sini Mah@mahu senaraikan 10 jenama dan model kenderaan yg mengalami penurunan yg telah di umumkan.
So lepas ni makin ramai rakyat Malaysia mampu untuk memiliki kenderaan sendiri dan juga mampu bergaya masa raya ni. Tapi jgn lak harga kenderaan turun, pijaman dari bank pulak naik tu tak sedap dgr. Apa pun kita doa moga ia terus makin turun dan memudahkan rakyat Malaysia membeli kereta. Tapi satu lagi masalah bakal muncul bila harga kereta turun, ye lah kalau kereta murah ramai org mampu beli dan makin byk kereta kat jalan raya makan makin teruklah jem nanti. Huhuhu sedih gak bila cite pasal jem ni harap ada inisiatif kerajaan nak kurangkan jem tambah2 kat KL ni.