Astro,

Kumpulan Jambu Dalam Fear Factor Selebriti Malaysia

Selasa, Januari 01, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca setia blog Mah@mahu. Pasti ramai mengikuti perkembangan bagi program realiti tgh hangat sekarang di tayangkan. Apa lagi kalau bukan Fear Factor Selebriti Malaysia di Astro Ria. Program menguji ketahanan dan kekuatan setiap peserta untuk semua 25 cabaran yg akan di hadapi mereka. Cabaran yg tidak di ketahui dan cabaran yg menguji ketakutan setiap daripada mereka.


Kini 30 selebriti Malaysia mempertaruhkan semangat mereke untuk merebut wang tunai RM200,000.00 dan juga menjadi juara Fear Factor Selebriti Malaysia Pertama. Namun bukan semua impian akan tercapai kerana adat pertandingan pasti ada penyingkiran setiap minggu. Begitulah yg berlaku pada minggu pertama sabtu lepas 29 Disember 2012 apabila nasib tidak menyebelahi kumpulan Roslan Shah dan juga Azam. Mereka gagal menyempurnakan tugasan minggu pertama seterusnya tersingkir.


Mengikut kata Roslan Shah gayat pada ketinggian menjadi penghalang kepada usaha mereka untuk meneruskan cabaran pertaman ini. Di mana cabaran ini mereka perlu mengambil 5 bendera dalam masa kurang daripada 30saat dan pada ketinggian setinggi bangunan 3 tingkat. Anda berani kerana pada kawasan luas dan juga di halangi oleh tiupan angin kuat pada masa itu agar sukar untuk mereka menyempurnakan tugas.

Namun tahniah buat kumpulan Jambu bukan jambu Maharaja Lawak Mega ok tapi ni kumpulan Dafi dan Zoey yg di gelar kumpulan paling Jambu antara semua peserta. Mereka telah menjadi juara minggu pertama apabila berjaya mengambil 5 bendera dalam masa paling pantas iaitu 1minit 03 saat sahaja. Percaya atau tidak itulah kejayaan pertama mereka yg telah di anugerahkan wang tunai RM10,000.00 untuk juara mingguan. Wow hebat bukan bagi mereka ketinggian bukan halangan walaupun kecil tapi tidak semertinya mereka mengalah.


Apa pun tunggu untuk minggu kedua Fear Factor Selebriti Malaysia yg akan di tayangkan pada hari sabtu ni jam 9 mlm seperti biasa di Astro Ria. Lagi hebat dgr cabaran kali ini pasti ada yg menangis dan juga akan tarik diri kerana takut.. Jom like facebook Fear Factor Selebriti Malaysia dan juga bertwite dengan type #FearFactorMY dan add sama @mahamahu ok hehehe...


Follow Mah@mahu di sini..

Twitter : @mahamahu
Facebook : /mahamahu
Instagram : Mahamahu
Youtube : Mahamahu