iPhone,

5 Telephone Pintar Terbaik Yg Sesuai Dibeli

Rabu, November 21, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca blog Mah@mahu yg mahukan info dan juga maklumat terkini. Kat sini nak share pada kawn2 yg gila gadjet ataupun teknologi phone sekrang. Mah@mahu suka kongsi perkara ini yg boleh di perolehi dari bnyk sumber sepert Yahoo Malaysia pun ada. Mereka telah kumpulkan lima daripada telefon yang terbaik yg juga di syorkan untuk dibeli sekarang.  Namun pasti ramai yg membantah terhadap senarai ini kerana mereka akan kata bahwa phone mereka tetap terbaik. Apa pun pandangan anda ini cuma sebagai panduan kepada mereka yg merancang untuk memberli phone baru bagi tahun ini.
 
HTC Droid DNA 

HTC memanggil ini Smartphone Paling Canggih di dunia. Yang pasti, ia adalah telefon yang hebat dengan rekaan bentuk yang cantik serta kualiti dan inovasi yang gabungkan di dalam satu device yg mungkin terbesar dalam keluarga Droid pernah dihasilkan. Ia mempunyai pemproses quad-core, Android 4.1 Jelly Bean, 4G LTE dan skrin 5-inci yg cantik. Apple hanya bermegah dengan Paparan Retina mereka, tetapi telefon Verizon ini cukup kuat dengan paparan HD 1080p. 

DNA mempunyai plastik polikarbonat yang ringan dan bentuk yg langsing sesuai dan lekap di tangan anda. Tambahan pula dengan applikasi kamera yg baik dan hayat bateri yang panjang menjadikan ia phone cukup sesuai untuk pengguna yg tegar.

iPhone 5

Majoriti akan mengatakan bahawa iPhone 5 adalah yg terbaik sekali dalam banyak2 phone di dunia ini. Ia mempunyai 4G LTE, skrin yang lebih besar dan panjang, dan pemproses yang lebih cepat. iPhone 5 adalah lebih ringan daripada sebelumnya dan bentuk yg lebih langsing. Apple sentiasa terkenal dengan reka bentuk inovatif dan menarik mereka. Oleh itu, sesetengah pengkritik telah dipanggil iPhone 5 untuk memastikan rekaan dan juga ciptaan mereka adalah yg terbaik di hasilkan.

Dengan teknologi mengesan telephone yg hilang dengan mudah serta juga skrin yg lebih cantik dan camera lebih hebat menjadikan ia adalah antara peranti yg hampir sempurna dengan ciri-ciri sebuah computer peribadi.

Samsung Galaxy S3
 
Samsung adalah jenama elektronik yang terkenal dan dipercayai untuk bentuk serta fungsi. S3 membawa prestasi yang cemerlang dan inovasi pada platform Android dalam pakej yang direka dengan baik. Paparan HD adalah lebih besar dan cantik dan dengan memori dalaman  2GB RAM adalah lebih daripada cukup. 

Samsung Galaxy S3 datang dengan perisian Android 4.0 Ice Cream Sandwich, 4G LTE / HSPA, dwi-teras pemproses dan kamera 8-megapiksel satu yg melengkapi. Telefon ini adalah antara yg mendapat sambutan bagi negara2 asia dan juga antara jualan tertinggi di rantau ini.

Nokia Lumia 920
 
Jika anda minat dan mahir pada perisian Windows telepon ini adalah salah satu pertaruhan terbaik anda. Nokia Lumia 920 adalah antara telepon Windows yang paling berkuasa. Kamera, yang menggunakan teknologi View Tulen, adalah hebat - dengan resolusi WXGA (1,280 x 768 piksel). Perisian dalam di tempat yang betul, dengan kekunci kamera, kuasa dan kawalan kelantangan di sebelah kanan - mudah untuk digunakan dengan satu tangan. 

Telepon ini mempunyai paparan skrin 4.5 inci ia adalah cerah, segar dan malah anda boleh menyimpan sarung tangan anda semasa menggunakan ia. Telah ada aduan mengenai hayat bateri telefon namun ia perkara normal dalam teknologi telephone bimbit.

Samsung Graviti TXT

Tidak semua orang perlu atau mampu untuk memiliki telefon pintar yg mewah. Bagi sesetengah orang, Samsung Graviti TXT adalah sangat sesuai untuk mereka dengan slaid keluar QWERTY keyboard yang datang dengan butang yang sesuai bagi mesej, melayari web dan emotikon. Ia juga mempunyai butang Buzz Sosial untuk akses kepada rangkaian sosial seperti Twitter dan Facebook secara khususnya.

Sebuah telephone lasak dan murah namun hanya pada kadar itu hanya 1.9 megapiksel kamera yang mempunyai pengesanan senyuman dan boleh merakam video di sertakan. Hayat bateri yg agak panjang dan menawarkan GPS navigasi dan juga menyokong kad memori sehingga 32GB.


*Sumber Yahoo Malaysia