Kempen,

Projek Derma Mentol?

Sabtu, Oktober 13, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua kawn2 dan pembaca blog Mah@mahu yang setia dan sentiasa bersama Mah@mahu. Moga terus sihat menghabiskan hujung2 tahun dan menantikan tahun baru walaupun masih lambat lagi. Start bulan ni ramai lah yg merancang untuk bercuti bagi menghabiskan cuti tahunan yg byk. Plan nak bawa anak2 pergi jalan2 sebab cuti sekolah bakal tiba dan mcm2 lagi. Moga dapat cuti dan santai bersama keluarga tersyang.

Tapi jng lupa pada yang tidak berupaya. Bukan lah wang ringgit yang di minta cuma nak minta Mentol?? Pelik kan bunyinya tapi itulah kenyataan kepada satu projek amal TLC yg mengumpulkan dana untuk memberli mentol jimat elektrik. Dengan moto "Where Aid Turns To Sustainability" atau W.A.T.T.S adalah satu lagi inisiatif syarikat tersebut untuk membantu menyelamatkan dunia sambil menderma. 

Tahukah anda bahwa setiap pembelian mentol dengan harga RM25 mampu untuk memberi penjimatan tenaga kepada RM138 jika di kira dalam bentuk nilai. Ini bermakna setiap mentol yg jimat elektrik jika di gunakan akan memberi kelebihan kepada mereka untuk membelanjakan wang yg lain daripa membayar bil kepada memberli keperluan harian mereka. 
Sasaran adalah rumah anak yatim dan juga rumah penjagaan org2 tua mahupun rumah bakti yang ada di seluruh Malaysia. Kita boleh memberi derma berupa wang ringgit tapi ia pasti akan habis bila tiba masanya namun dengan inisiatif ini lebih etensif kepada penjagaan alam sekitar dan penjimatan penggunaan tenaga. 3 dalam 1 kan kempen ini. So anda sebagai rakyat Malaysia yg prihatin jalankan tanggungjawab untuk mengumpul dana bagi projek ini.

Dafatarkan diri anda di www.projectwatts.org dan sedia untuk membantu meraka mencapai matlamat utama menderma sambil menyelamatkan bumi. Rakyat Malaysia terkenal dengan sifat pemurah dan prihatin tidak salahkan kita membantu pada yang memerlukan. Sambutan tangan dan luahkan perasaan anda.... 

 
*Sumber Nuffnang Malaysia