Pisau Cukur Termahal Di Dunia

1:00 PTG Maha Mahu 8 Comments


Semasa melayari Yahoo nya page terbaca satu fakta yg menarik dan cukup unik. Dimana terdapat pisau cukur paling mahal di dunia yg hanya terhad kepada 99 biji sahaja dijual di seluruh dunia. Yg membuatkan ia mahal adalah direka oleh Zafirro, sebuah syarikat yang telah membuat pisau cukur selama 10 tahun dan hanya satu-satunya pengeluar pisau cukur ini diseluruh dunia. 
Kehebatan pisau cukur ini adalah pada pemegangnya yg dibuat keseluruhannya daripada Iridium, iaitu satu logam yang sangat susah didapati dan yang begitu padat yg tidak boleh cair walaupun pada kepanasan larva. Iridium yg ada di bumi adalah hasil daripada meteorit pernah terhempas. Bilah pisaunya pulak dibuat daripada nilam palsu ditanam, yg tidak memberi kesan alahan kepada kulit si pencukur dan di urut dengan magnitud supaya lebih tajam dan mampu bertahan tajam walau dalam tampoh yg lama tidak digunakan.  

Pisau cukur 'Iridium Zafirro', dijual dengan harga sebijik kerete Volkswagen yg dijual dipasaran. Ia mampu dimiliki oleh mereka yg hanya menggunakan pisau ini sebgai hiasan semata2 bukan untuk kegunaan harian. Pada harga USD100,000 pisau ini akan menjadi satu aset yg termahal dalam hidup anda yg pernah menggunakan pisau cukur.


Anda juga suka post ini...

8 ulasan:

  1. Mak aih mahai nye. haha

    BalasPadam
  2. haaiihhh beli rumah pun lepas

    BalasPadam
  3. peh.. billionaire jer yang beli benda ni.... huhu....

    BalasPadam
  4. Koi bior beli mende lain la...

    BalasPadam
  5. mahal pun pakai untk cukur gak... HAHA... mcm2 la...

    saye follower ke 2300..! thnx follow saye taw

    BalasPadam
  6. mak ai .. beli utk simpan je .. baik beli kete .. uhuh

    BalasPadam
  7. tak mampu den...;p

    BalasPadam
  8. nasib baik aku kurang kekayaan, kalau aku kaya pun mmang aku x kan beli jugak pencukur spesis nie huhuhuhu..

    BalasPadam