Pisau Cukur Termahal Di Dunia


Semasa melayari Yahoo nya page terbaca satu fakta yg menarik dan cukup unik. Dimana terdapat pisau cukur paling mahal di dunia yg hanya terhad kepada 99 biji sahaja dijual di seluruh dunia. Yg membuatkan ia mahal adalah direka oleh Zafirro, sebuah syarikat yang telah membuat pisau cukur selama 10 tahun dan hanya satu-satunya pengeluar pisau cukur ini diseluruh dunia. 
Kehebatan pisau cukur ini adalah pada pemegangnya yg dibuat keseluruhannya daripada Iridium, iaitu satu logam yang sangat susah didapati dan yang begitu padat yg tidak boleh cair walaupun pada kepanasan larva. Iridium yg ada di bumi adalah hasil daripada meteorit pernah terhempas. Bilah pisaunya pulak dibuat daripada nilam palsu ditanam, yg tidak memberi kesan alahan kepada kulit si pencukur dan di urut dengan magnitud supaya lebih tajam dan mampu bertahan tajam walau dalam tampoh yg lama tidak digunakan.  

Pisau cukur 'Iridium Zafirro', dijual dengan harga sebijik kerete Volkswagen yg dijual dipasaran. Ia mampu dimiliki oleh mereka yg hanya menggunakan pisau ini sebgai hiasan semata2 bukan untuk kegunaan harian. Pada harga USD100,000 pisau ini akan menjadi satu aset yg termahal dalam hidup anda yg pernah menggunakan pisau cukur.


{ 8 comments.. read them below or add one }

dLa Suri dLa Suri 23 June, 2011
Mak aih mahai nye. haha
Munna Munna 23 June, 2011
haaiihhh beli rumah pun lepas
MG MG 23 June, 2011
peh.. billionaire jer yang beli benda ni.... huhu....
Nizam Nizam 23 June, 2011
Koi bior beli mende lain la...
...Minah BluR... ...Minah BluR... 24 June, 2011
mahal pun pakai untk cukur gak... HAHA... mcm2 la...

saye follower ke 2300..! thnx follow saye taw
iPai iPai 24 June, 2011
mak ai .. beli utk simpan je .. baik beli kete .. uhuh
RaNiA RaNiA 25 June, 2011
tak mampu den...;p
Iklanneka Iklanneka 26 June, 2011
nasib baik aku kurang kekayaan, kalau aku kaya pun mmang aku x kan beli jugak pencukur spesis nie huhuhuhu..