Chines Cuisine,

Summer Palace Mengalu-alukan Anda Menikmati Masakan Hunan Fusion Di Hotel Marriott Putrajaya

Isnin, Mei 27, 2024 Mahamahu 5 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Lama tak makan hidangan masakan asli Chinese yang sebenar. Tiba-tiba tekak ni menggatal lak nak makan Dumpling dengan isi yang penuh dan sos yang enak. Juga nak makan nasi goreng cina yang penuh dengan udang dan seafood. Mana nak dapat semua itu yer?



Jom kita pergi makan kat Summer Palace di dalam Hotel Marriott Putrajaya. Gabungan masakan Hunan terbaik sebagai dengan masakan baharu yang diperkenalkan oleh Chef James dan pasukannya. Summer Palace ialah Signature Chinese Restaurant yang menyakikan Makanan Hunan terkenal dengan pedas, masam dan kombo berperisa masin. Penggunaan campuran lada cili kering, cuka, bawang merah, dan bawang putih memberikan rasa masakan yang asli dan rasa yang tiada tandingan dalam gaya masakan Cina yang lain.





Summer Palace ini telah mula buka pada 18 Mei 2024. Mereka sangat mengalu-alukan kedatangan semua orang untuk bersama nikmati masakan yang berbaloi ini. Memperkenalkan promosi pertama Menu Set Hunan, yang terdapat dalam 5 hidangan berharga RM101.00 nett seorang yang dihidangkan untuk makan tengah hari. Ia akan bermula jam 11.30 pagi hingga 2.30 petang dan makan malam 6.30 petang hingga 10.00 malam. Promosi tersedia dari 18 Mei hingga 31 Mei 2024. Memandangkan masa ini terhad, kami nasihatkan tempahan awal perlu dibuat. 



Untuk set utama tadi ada dua pilihan iaitu SET A atau SET B. Selain itu, makan tengah hari Set Dim Sum juga boleh didapati di sini. Ia bermula dari 1 Jun hingga 14 Jun 2024, berharga RM 88nett seorang dari jam 11.30 pagi hingga 2.30 petang. Ni hidangan lain pula.




Menu istimewa air tangan Chef James di Hunan Cuisines ialah Pan Fried Dumpling with Black Vinegar and Ginger. Ini menjadi kegemaran Maha sangat sedap boleh habis ada 10 biji Dumpling seorang makan pun puas. Kemudian ada Chilled Jelly Fish Flower with Sesame yang memang menekankan rasa pedas yang terasa dilidah. Juga ada Fish Maw Soup with long Cabbage and Chicken Broth, serta Steamed Yellow Croacker Fish with Preserved Chili and Ginger




Juga terdapat Deep Fried Spicy Chicken with Crispy Chili and Peanut. Ada Work Fried Jasmine Rice with Preserved Vegetables and lobster Tail. Juga bagi penutup dihidangkan dengan Chilled Mango Puree with Pomelo. Sedap makan sejuk-sejuk dan ada rasa masam manis makan pencuci mulut ini.




Selain itu bahawa, menu set makan tengah hari dan makan malam ada tersedia setiap hari dan menghidangkan bahan-bahan terbaik dengan gabungan gabungan Hunan. Lain-lain sorotan termasuk pilihan hebat pakej perkahwinan yang tersedia dengan faedah yang sempurna untuk perkahwinan intim impian korang. Harga bermula dari RM 1988 setiap meja 10 orang hingga RM 2888 setiap meja 10 orang. Butiran lanjut tersedia dengan pilihan minuman, Sistem AV, pilihan skrin semasa majlis atau majlis makan malam, juruacara dan perkhidmatan DJ dan sebagainya banyak lagi. Restoran yang elegan ini mempunyai maksimum 160 orang dan mempunyai 4 ruang makan peribadi.




Untuk tempahan, hubungi sahaja Summer Palace ditalian :-
Tel: 603 89498888 Ext 1333
Whatsapp: 6011 5685 5608

Sertai sebagai ahli Marriott Bonvoy dan kumpul mata apabila anda menjamu selera di mana-mana Hotel Marriott Bonvoy dan Resort di Malaysia atau di seluruh dunia.








5 ulasan:

  1. Pretty section of content. You can definitely see your skills in the paintings you write

    BalasPadam
  2. I can not wait to learn far more from you. This is really a tremendous web site.

    BalasPadam
  3. Hard to ignore such an amazing article like this. You really amazed me

    BalasPadam
  4. Continue on inspiring us with your writing skills! Your work inspires us

    BalasPadam
  5. Keep up the good work and we will continue to support your web posts.

    BalasPadam