bufet makan malam,

Santai Makan Malam Hujung Minggu Di Palm Garden Hotel Putrajaya Dengan Bufet GRILL NITES Masakan Thai

Khamis, Mei 23, 2024 Mahamahu 5 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Dah lama sebenarnya tak nikmati bufet makan malam dengan juadah membakar di suasana mewah dalam hotel. Kali ni Palms Café memperkenalkan kelainan kepada Grill Nites Buffet dengan menampilkan masakan Thai dalam bufet yang sentiasa popular setiap hari Jumaat dan Sabtu. 



Bufet ini telah bermula pada 17 Mei 2024 yang lalu, korang dapat menikmati hidangan dengan menu yang diubah suai. Terdapat stesen barbeku, nikmati pelbagai makanan bebola ayam, bebola daging, bebola ikan, sosej ayam dan sosej daging lembu yang dicucuk dengan lidi. Terdapat juga daging segar dan makanan laut untuk memanggang dan padankan dengan pelbagai sos termasuk sos Thai yang pedas. 





Sudut Thai menampilkan pelbagai hidangan utama yang mungkin diingati ramai dari restoran Thai sebenar. Masih memberikan "Aroi", citarasa yang sedap, Chef Randy menyajikan sudut bufet yang ada pelbagai masakan tradisional Thai. Boleh nikmati Nasi Goreng Nanas, Ayam Thai dengan Daun Basil, Udang dengan Sos Masam Pedas, Daging Lembu dalam Pes Kari Kering, Isi Ikan Kukus dengan Sos Cili Limau dan banyak lagi. Kaunter sup juga akan menampilkan Sup Tom Yam kegemaran serta satu lagi jenis sup bagi mereka yang tidak suka panas. Thai Boat Noodles juga boleh didapati di kaunter mi. 




Korang juga boleh menikmati pencuci mulut Thai dalam hidangan bufet dengan hidangan seperti Tub Tim Krob (Air Chestnut dalam Santan), Nam Keang Sai (ABC Thai), Kow Neaw Ma Muang (Pulut Mangga dengan Santan Kelapa) dan Agar-agar Kelapa Thai




Selain daripada sentuhan masakan Thai, korang juga masih boleh menikmati pelbagai jenis masakan dari Timur dan Barat. Pelbagai makanan sedap seperti Mussel Au Gratin, Mac dan Cheese, Kambing Panggang dengan Sos Lada Hitam, Daging Bakar Air Assam, Kaunter Nasi Ayam, Kaunter Pasta, Kaunter Sate dan banyak lagi. Ini dilengkapi dengan salad dan pembuka selera tempatan dan antarabangsa. 




Jika korang menggemari pencuci mulut, pilihan adalah banyak selain daripada gula-gula Thai. Pelbagai jenis kek dan jeli, tart dan pastri Perancis, puding yang memanjakan, ais krim dan air pancut coklat menanti membuat kanak-kanak gembira untuk menikmatinya.
 


Palm Garden Hotel, Putrajaya mengambil bahagian dalam Marriott Bonvoy – program pelancongan yang memenangi anugerah daripada Marriott International – membenarkan ahli memperoleh dan menebus mata untuk penginapan mereka di hotel baharu, dan di hotel dan resort lain di seluruh portfolio jenama Marriott Bonvoy yang luar biasa. Dengan aplikasi Marriott Bonvoy, ahli menikmati tahap pemperibadian dan pengalaman tanpa sentuhan yang membolehkan mereka mengembara dengan tenang.





Buffet Grill Nites yang menampilkan Masakan Thai kali ini sangat berpatutan dengan harga RM128 nett bagi seorang dewasa dan RM98 nett bagi seorang kanak-kanak atau warga emas. Boleh menikati makanan sepuas-puasnya tapi jangan membazir. Korang juga boleh dapat diskaun lanjut dengan kad kredit bank terpilih atau keahlian Club IOI. Grill Nites disediakan setiap malam Jumaat dan Sabtu. Untuk tempahan sila hubungi Palms Café di talian 603 89432233 atau 012 871 4101.







5 ulasan:

  1. This was an incredible post. Really loved studying this site post.

    BalasPadam
  2. I believe that this weblog is interesting. Thank you for your time and efforts here.

    BalasPadam
  3. I am glad to see this site share valued information Nice one! Great dayyy

    BalasPadam
  4. I have to thank you for the efforts in this blog. the quality is good thanks

    BalasPadam
  5. Really amazed with your writing talent. Thanks for sharing, Love your works

    BalasPadam