Buffet Ramadhan,

DoubleTree by Hilton Putrajaya Lakeside Meraikan Bulan Ramadan Dengan Merentasi Tradisi Sajian Dulu dan Kini

Rabu, Februari 28, 2024 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang di kasihi sekalian. Jom kali ni kita pergi lagi cuba untuk mencari buffet buka puasa yang sedap. Cuma kali ini jauh sikit kat Putrajaya kerana di situ juga antara salah satu tempat makan untuk hidangan masakan Melayu yang lazat dan menyelerakan bagi Maha.
 


Kat mana lagi kalau bukan DoubleTree by Hilton Putrajaya Lakeside. Tahun ini mereka mempersembahkan bufet Ramadan dengan tema “Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini”, pengalaman menjamu selera yang meraikan kekayaan warisan negara. Memang banyak makanan bufet kat sini dan paling penting makan jangan membazir itu sahaja.





Korang boleh dapat makanan masakan Melayu yang istimewa lebih dari 100 jenis makanan. Korang boleh nikmati Bubur Lambuk Kampung Baru, Pasembur Kota Lama, Kerabu Daging Salai, Udang Harimau Masak Kerutup, Kaki Lembu Bakar Sambal Bumbu, Kambing Panggang Rempah Sangai, Gulai Tunjang Jering, Siput Sedut Sambal Bumbu, Ketupat Sotong Kuah Lemak, Daging Dendeng dan banyak lagi.






Sebagai sebahagian daripada kempen seluruh negara untuk hartanah Hilton di seluruh Malaysia, 'Merentasi Tradisi: Sajian Dulu dan Kini' menjemput tetamu untuk menghargai evolusi kulinari hidangan Ramadan melalui pelbagai tawaran, merangkumi kedua-dua ciptaan kulinari klasik dan moden yang abadi.





Kempen itu juga menggariskan komitmen hotel terhadap sumber bahan yang bertanggungjawab dan pengurusan pembaziran makanan yang berkesan seperti pengkomposan. Langkah-langkah ini sejajar dengan inisiatif Perjalanan dengan Tujuan global Hilton, yang merangkumi perjalanan ke arah kemampanan dan layanan penuh perhatian.





Untuk menangkap semangat Ramadan, hotel ini akan mengubah tempat pertemuan Temenggor yang pelbagai fungsi menjadi suasana meriah mengingatkan bazar yang sibuk. Untuk suasana yang lebih kasual dan kontemporari, tetamu boleh memilih bufet makan malam Ramadan bersama orang tersayang di makan sepanjang hari di hotel, dapur Makan.




Bufet Makan Malam Ramadan
12 Mac - 18 Mac 2024 | 6:30 petang hingga 10:00 malam
RM148 bersih seorang dewasa | RM74 bersih seorang kanak-kanak
19 Mac - 9 April 2024 | 6:30 petang hingga 10:00 malam
RM188 bersih seorang dewasa | RM94 bersih seorang kanak-kanak

Bufet Makan Malam Temenggor Al Fresco
15 Mac - 9 April 2024 | 6:30 petang hingga 10:00 malam
RM128 bersih seorang dewasa | RM64 bersih setiap kanak-kanak

Bufet Sahur
12 Mac - 9 April | 3:00 pagi hingga 5:30 pagi
RM58 bersih seorang dewasa | RM29 bersih seorang kanak-kanak

Untuk maklumat lanjut, hubungi:
Tel: +603 8890 0000
E-mel: KULPR_FB@hilton.com







0 Pandangan: