Dapur,

Resipi U.S. Mashed Potato Mac & Cheese Balls

Selasa, Disember 06, 2022 Mahamahu 10 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Sekarang ni nak belajar untuk buat satu resipi baharu senang sahaja hanya dengan satu klik sahaja segalanya ada. Dalam satu laman sesawang bahan dan juga cara nak buat resipi pun cukup lengkap. Kali ni Maha nak kongsikan kepada korang tempat yang Maha selalu belajar untuk mencuba satu resipi baharu.



Kalau korang suka makan kentang boleh cuba resipi yang ada di dalam laman sesawang www.uspotatogoodness.com.my. Kat inilah tempat rujukan Maha untuk membuat resipi yang berasaskan Kentang A.S. Kita tahu kentang ni boleh buat pelbagai jenis masakan seperti nak merebus, membakar, mengukukus dan menggoreng. 

Kentang A.S ini kaya dengan pelbagai vitamin. Dalamnya ada Vitamin C, Vitamain B6, sumber kalium yang baik lebih daripada sebiji pisang. Juga Kentang A.S ini kalau dimakan banyak pun ia hanya ada 110 kalori untuk satu biji kentang saiz sederhana. Ia juga bebas daripada lemak, natrium dan kolestrol untuk pilihan makanan yang sihat. 



Sebab tu Maha suka cuba semua resipi yang ada kat laman sesawang mereka tu. Salah satu yang Maha baru sahaja cuba adalah resipi yang diberi nama 'U.S. Mashed Potato Mac & Cheese Balls'. Kalau korang buka laman sesawang tu cari sahaja nama resipi ni dan keluar gambar dan juga detail bahan-bahan yang digunakan untuk resipi ini. Serta langkah demi langkah yang memudahkan kerja nak memasak.

Sekarang ini Maha nak mohon bantuan dari korang semua. Sebab Maha nak kumpul like terbanyak bagi resipi yang Maha cuba ini. Jadi tugas korang hanya perlu klik pada link resipi di bawah ini:


Ajak kawan-kawan, ahli keluarga atau sedara-mara untuk klik kat link ini ramai-ramai setiap hari. Makin banyak klik makin tinggi peluang untuk Maha dapat kumpul like paling banyak. 



Kalau korang nak cuba masak guna resipi ini pun boleh juga. Ikut langkah-langka yang disediakan dan juga kuantiti bahan yang ada kat laman sesawang tu. Nanti dah jadi kongsikan kat ruang korang komen bawah ni dan juga 'IG Stories' korang bersama dengan link yang Maha sediakan tu. Mana tahu dengan sokongan korang reziki Maha. Jutaan terima kasih Maha ucapkan kepada korang yang sudi klik dan kongsikan link ni ok. Selamat mencuba semua.


#uspotatoes #uspotatogoodness #uspotatorecipes #goodnutrition






10 ulasan:

  1. nampak mudah dan sedap.. nanti nak try buatla... anak2 mesti suka makan kentang macam ni hehehe

    BalasPadam
  2. nampak sedap je. nanti nak try lah. done like, moga menang ye maha

    BalasPadam
  3. AM nak cuba jugala resepi yang MAHA kongsikan ini.. anak2 mesti suka..

    BalasPadam
  4. Wah menarik juga kan! Okay Nell dah dapatkan a copy of this recipe... boleh la try nanti.. unique and tempting taw...

    BalasPadam
  5. Wah senang nak masak resepi kentangbila ada reseipi dekat situ. Nampak mudah. Dekat rumah ni pun pakai US Potato..memnag best dan berkhasiat

    BalasPadam
  6. Alahai comelnya tengok Mashed Potato Mac & Cheese Balls tu . Boleh la cuba resepi ni nanti

    BalasPadam
  7. Sedapnya tengok makanan ni. Mudah je resepinya rupanya. Baru tahu kena pakai kentang yang baik untuk dpt hasil yang baik.hehehe

    BalasPadam
  8. Ohh yeah! I love potatoes , thanks for sharing this yummy recipe. I'm gonna try this out this weekend. Cheers Siennylovesdrawing

    BalasPadam
  9. omg these cheese balls look so good! i can already imagine biting into that crispiness yum!

    BalasPadam
  10. Wah nice! i thanks for sharing this recipe nanti sis nak try out juga

    BalasPadam