Buffet Ramadhan,

Jelajah Selera Bersama Hilton Di DoubleTree by Hilton Lakeside Putrajaya Untuk Berbuka Puasa

Rabu, Mac 09, 2022 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. DoubleTree by Hilton Putrajaya Lakeside's Makan Kitchen mempersembahkan makan malam bufet "Around Malaysia in 80 Dishes". Diilhamkan oleh buku 1872 “Around the World in 80 Days” oleh Jules Verne, bufet makan malam itu menawarkan pelayaran kulinari melalui pelbagai jenis masakan Malaysia. Konsep tahun ini mengaitkan makanan serantau terbaik Malaysia dengan belon udara terkenal Putrajaya.



Bufet makan malam ini adalah sebahagian daripada kempen ‘Jelajah Selera Bersama Hilton’ di seluruh negara oleh hotel Hilton di Malaysia. Diinspirasikan oleh permaidani budaya Malaysia yang unik dan warisan masakan, tema tahun ini menyeru semua penggemar makanan untuk meneroka citarasa ikonik Malaysia dan seterusnya. Malaysia terserlah sebagai pusat kepelbagaian di Asia, Jelajah Selera Bersama Hilton adalah buktinya.




Pandemik telah mengajar kami untuk benar-benar menghargai masa berkualiti bersama orang tersayang. Apabila keluarga dan rakan-rakan akhirnya dapat berkumpul dan merangkul semangat perayaan tahun ini, DoubleTree by Hilton Putrajaya Lakeside menjemput semua orang untuk bersama-sama dan mencipta kenangan baharu semasa mereka memulakan pengembaraan kulinari pada Ramadan ini kata Pengarah Pemasaran & Komunikasi Hilton; Eugene Oelofse.




Diuruskan oleh Chef Eksekutif Mohd Faizal Bin Abd Ghani, tetamu dijemput untuk merasai sendiri warisan makanan Malaysia dengan 80 hidangan lazat mewakili yang terbaik daripada apa yang ditawarkan oleh 13 negeri di negara ini. Sorotan termasuk;



● Urap Pengaga Bersama Udang Batu Jemala
Toskan Daun Pegaga dengan Kelapa Parut Pedas



● Sup Berempah Muar: Tulang Rusuk, Ekor, Lidah
Tulang Rusuk Lembu, Ekor Lembu, Lidah Lembu dihidangkan Bersama Sambal Kicap, Sambal Merah Utara, Bawang Besar, Cili Padi, Bawang Merah Goreng dan Hiris Kobis



● Urat Keting, Perut Lembu Dan Daging Bakar
Daging Sapi, Babat Lembu dan Daging Panggang



● Ikan Patin Tempoyak Pahang
Ikan Kucing Air Tawar Bakar dengan Durian Difermentasi



● Ketupat Sotong Ghanu
Sotong Sumbat dan Makanan Laut Kisar Dihidangkan dengan Kuah Kelapa



● Santapan Nyonya Peranakan
Ikan Siakap Kukus dan Kerapu Gaya Cina dengan Sos Halia Bawang Putih



● Kambing Panggang Berempah Sanggai Nasi Briyani Saudagar Arab, Sos Pudina, Sos Lada Hitam
Nasi Biryani Berempah dan Kambing Panggang Perap Dihidangkan dengan Sos Pudina dan Sos Lada Hitam



Makan malam bufet bertemakan ‘Around The World in 80 Dishes’ di Makan Kitchen bermula dari 3 April hingga 3 Mei 2022, dari 6:30 petang hingga 10:30 malam. Ia berharga RM178 bersih bagi setiap dewasa dan RM89 bersih bagi setiap kanak-kanak (berumur 6 – 12 tahun). 







Bufet makan malam di Temenggor pula bermula 3 April hingga 3 Mei 2022, dari 6:30 petang hingga 10:30 malam. Ia berharga RM128 bersih bagi setiap dewasa dan RM64 bersih bagi setiap kanak-kanak berumur antara 6 hingga 12 tahun. Pengunjung juga berpeluang memenangi dua pas untuk menaiki belon udara panas yang indah di Tepi Tasik Putrajaya. Pemegang kad kredit rakan kongsi akan menikmati 10% diskaun masing-masing. Tempahan awal diperlukan.







Pengunjung juga boleh menikmati tawaran eksklusif apabila membeli baucar 'Early-bird' Makan Kitchen berharga RM128.00 bersih bagi setiap dewasa dan RM64.00 bersih bagi setiap kanak-kanak berumur antara 6 hingga 12 tahun. Kanak-kanak bawah 6 tahun makan percuma. Baucar akan tersedia untuk dibeli mulai 7 Mac 2022 dan seterusnya. Tempoh makan untuk baucar early bird adalah antara 3 April hingga 10 April 2022. Tertakluk kepada terma dan syarat.

Sebarang tempahan dan pertanyaan lanjut sila hubungi:
Tel : +603 8890 0000
E-mel : KULPR_FB@hilton.com 
Laman web : www.EatDrinkHilton.com







2 ulasan:

  1. Letups! Nak ikut next time please! Makanan dia macam sedap je semua kan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita ni mampu tumpang orang jer jadi plus one hehehe...

      Padam