Mahamahu,

Sri Gemilang Cafe Hidang Nasi Ambeng

Selasa, Jun 18, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam pembaca dan pengikut blog Mah@mahu dan juga komentar tegar yg selalu memberi pendapat moga akan terus membantu blog Mah@mahu dalam meningkatkan penulisan di sini. Kali ni nak buat entry makan2 lagi pasal Mah@mahu ni memang kuat makan dan org yg pernah kuar ngan Mah@mahu tahulah mcm mana org nya hehehe. Kalau ada sapa2 nak ajak kuar makan ker nak chill out ngan Mah@mahu just email jer kat sini hehehe.


Kali ni pergi jalan2 makan kat Shah alam pula kebetulan masa tu kuar pergi jalan2 area sana maka singahlah kat sebuah cafe baru buka. Memang cantik dan kemas cafe ni tgk mcm restauran tapi cafe yg ada hidangan makan tghari sedap juga. Sri Gemilang Cafe terletak di seksyen 7 Shah Alam cari jer tepi lot conner akan jumpa cafe ni.




Paling best first time dtg sebuah cafe ada hidangan makan Nasi Ambeng. Kalau sapa tak tahu Nasi Ambeng ni berasal daripada Johor mungkin sebab owner cafe ni org Johor kot. Best nya lagi Nasi Ambang ni ada ayam seekor dan juga campuran bahan lain seperti mee, tempe goreng dan juga ikan masin dalam satu hidangan. Kalau tgk memang byk dan mengenyangkan itulah tujuan utama Nasi Ambeng ni di cipta kot.

 



Selain tu juga ada hidangan Nasi Ayam yg juga menjadi kegemaran Mah@mahu. Kat sana nasi ayam sedap kerana menggunakan cali hidup yg di kisar untuk di jadikan sos yg segar dan enak. Mah@mahu paling suka nasi ayam sapa ada tempat best nasi ayam leh perkenalkan ok. Di segarkan pula dengan ayir buah yg fresh dikisar terus daripada buah-buahan. Ada air Tembikai dan juga Apple Asam Boi menjadi pilihan Mah@mahu



Harga kat sana cukup sesuai dan berpadanan untuk golongan student dan juga org yg pendapatan rendah. So padat dan makanan lengkap untuk satu hidangan. Ada juga masakan panas untuk di pilih mcm nasi goreng dan juga mee. Kalau nak minum petang kat sana ada kuih muih tradisional seperti roti jala dan juga kuih tempatan. Selamat menjamu selera pada semua pembaca nak cuba boleh pergi ker Sri Gemilang Cafe ok...






0 Pandangan: