Movie,

Mirror Mirror VS Snow White and the Huntsman

Ahad, April 22, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua dan selamat sejahtera kepada pembaca dan juga rakan2. Dalam kerancakkan industri filem antarabangsa ini pasti ada persaingan yg cukup hebat antara mereka. Kita tak cite untuk filem tempatan lah kerana industri kita kecil jer tak elok gaduh2 hehehe. Mereka masing2 menunjukkan kehebatan dan kekuatan filem masing untuk bersaing mencuri hati penonton. 

Mirror Mirror

Baru2 ni kita juga dapat saksikan ada filem yg hampir sama saja asas penceritaannya. Menggunakan kisah dongeng zaman dulu kala Snow White adalah jalan cerita paling menarik untuk di filemkan. Itu menjadi sebuah kisah dan terhasil dua filem. Mirror Mirror dan Snow White and the Huntsman adalah dua karya yg berbeza dan membawa jeneral berbeza.

 
Filem Mirror Mirror mucul dulu pada bulan ini tetapi filem Snow White and the Huntsman akan muncul musim bunga nanti nak tahu kena tunggu bila. Tapi kedua2 cerita ini menggunakan kisah penceritaan yg sama. Buat masa ini Mah@mahu dah tgk filem Mirror Mirror memang cukup kelakar. Ia bukanlah kisah dongeng yg serius ia adalah cerita yg ringan dan sungguh sesuai untuk ahli keluarga dan kanak-kanak.

Snow White and the Huntsman


Namun Snow White and the Hustsman adalah sebuah kisah yg lebih serius dalam menghasilkan kesan2 dan juga efek kepada magik yg sebenar dalam kisah dongeng ini. Cerita ini lebih berat untuk tontonan kanak-kanak namun masih ada masej yg berguna kepada kita seperti kisah dongeng Snow White. Namun terpulang kepada kita nak saksikan mana satu dan nilai sendiri kan ok.