DKayangan Steamboat,

Begini Cara Makan Bila Ada Lebih Daripada 150 Jenis Makanan Grill BBQ Dan Steamboat

Isnin, November 28, 2016 Mahamahu 2 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Sebenarnya dah lama Maha tak makan ala steamboat ni bussy jer dengan kerja dan juga review yang lain. Tapi kali ni berkesempatan untuk mengulangi kesedapan makan di Restoran D'Kayangan Steamboat buat diri ni tak boleh lupa.



Last Maha datang ker restoran D'Kayangan Steamboat ini adalah pada tahun 2014. Ingat lagi tak masa tu Maha ada tulis dalam blog kemeriahan dan kenikmatan ketika makan. Kali ni mereka ada promosi baik punya untuk seluruh rakyat Malaysia amnya dan untuk warga Selangor khususnya.


Macam biasa steamboat kat sini ada lebih daripada 150 jenis makanan laut atau makanan darat yang disediakan. Yang mentah tidak diperap juga yang telah siap diperap dengan rempah ratus untuk digrill pun ada. Sini bestnya satu harga ada pelbagai cara masakan boleh buat steam dalam sup atau grill.



Macam maha korang boleh tengok sendirilah macam mana cara nak penuhkan periuk dan juga kuali atas dapur steamboat ni. Sebenarnya ni lah Maha nak tunjuk cara betul nak masak semua makanan yang ada kat buffet steamboat ni.


Pastikan korang penuhkan semua bahagian dengan makanan pastu bila masak terus makan panas-panas memang terbaik lah. Paling Maha suka kat sini adalah style macam satay cucuk ni. Ada pelbagai pilihan daging ayam ada, isi ikan ada dan macam-macam lagi senang masa bakar letak pastu dah masak boleh terus ambil makan cicah dengan sos.



Lain-lain yang Maha suka kat restoran ni juga adalah Kambing Panggang. Walaupun dah tak rupa seperti seekor kambing tapi bila makan sedap jer rasanya tak terlalu kuat dan juga bersama sos lada hitam mereka memang merangsang hidangan ini. Yang satu lagi kat sini best Kari Ayam.



Yang lain tu korang boleh tengok sendiri apa lagi makanan-makanan yang ada kat steamboat ini. Ada bahagian sayur-sayuran untuk yang nak seimbangkan dengan kehijauan. Kemudian ada bahagian mee yang ada pelbagai jenis mee. Juga ada bahagian pencuci mulut serta buah-buahan yang boleh dibuat Rojak Buah.




Kalau yang suka makan steamboat dengan nasi atau mee goreng juga disediakan kat sini. Kanak-kanak bila datang steamboat mesti nak ABC atau pun aiskrim tu kegemaran mereka, orang tua puns sama juga lah hehehe.




Sebenarnya mereka ini jemput Maha sebab mereka ada promosi baru iaitu Sunday Lunch. Dimana pada hari Ahad sahaja mereka tawarkan harga jauh lebih murah iaitu RM22.90+ bagai dewasa dan RM9.90+ sahaja untuk kanak-kanak. Harga ini hanya valid untuk waktu 11.00 pagi hingga 3.00 ptg sahaja. Jadi datang beramai-ramai serbu hujung minggu bawa satu keluarga datang sini.


Kalau hari-hari biasa mereka buka dari pukul 5.00 petang hingga 1.00 pagi. Harga untuk hari-hari biasa pula adalah RM33.00+ dewasa manakala RM18.00+ untuk kanak-kanak. Jadi korang rasa bebaloi tak dengan harga tu untuk makan lebih dari 150 jenis ni. Memang bebaloi lah tak rugi pun datang sini.


Tunggu apa lagi mai-mai bawa semua pak tok, mak wan, atuk nenek, pak ngah, mak teh, sedara mara semua datang makan sini puas hati dan service terbaik tip top walaupun ramai pekerja asing tapi mereka cekap. Kalau nak buat function macam majlis harijadi, reunion, majlis korporat kat sini boleh muat kapasiti sekitar 350 orang. Harga mereka boleh tawarkan diskaun lagi tak seperti harga biasa. Semua tu kena buat tempahan lah boleh hubungi merek seperti di bawah.

D'KAYANGAN BUFFET STEAMBOAT & GRILL

Sri Acappella Servis Apartment Rest.
D'Kayangan,Sri Acapella Servis Appartment.
No. 1, JLN Lompat Tinggi 13/33m Seksyen 13,
40400 Shah Alam
Email : dkayangan_steamboat@yahoo.com.my
Facebook : D'Kayangan Steamboat
Tel : 017-327 7904 / 012-297 1091 / 03-5523 4979

Ranking Mahamahu :-
Kebersihan : 3.5/5
Kesedapan : 4/5
Harga : 4/5





2 ulasan: