Food Truck,

Food Truck Perniagaan Yang Mudah Dan Cepat

Jumaat, November 13, 2015 Mahamahu 0 Comments

Food Truck Perniagaan Yang Mudah Dan Cepat - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Food Truck ramai orang dah tahu tentang konsep perniagaan makanan menggunakan truck. Sekarang dan bagaikan satu fenomena kerena konsep food truck ini begitu mudah dan cepat untuk di uruskan. Maksud Maha bagi peminat makanan mcm Maha ni kadang2 tak ada masa makan kat kedai jadi food truck lah senang untuk dapatkan makana cepat.



Bagi pengusaha pula ia adalah satu konsep yang menyenangkan dan tidak memerlukan permis untuk di sewa hanya di dalam truck sahaja. Boleh berpindah randah bila2 masa dan mencari lokasi yang menarik dan terbaik untuk perniagaan mereka. Cuma ia terhada kepada makanan yang segera untuk di sediakan dan tidak boleh menyediakan banyak menu makanan hanya tertumpu pada yang senang untuk di sediakan.



Kini kalau kita pergi mana2 tempat yang menjadi tumpuan ramai memang meriah dengan perniagaan Food Truck ni. Orang ramai pun suka makanan kat sini sebab lebih mudah dan sedap serta segar di sediakan terus kepada pelanggan. Banyak jenis perniagaan makanan yang boleh menggunakan konsep truk ini seperti makanan spaghetti atau pasta, minuman berjus buah-buahan, makanan goreng2, burger, kopi dan macam2 lagi.



Sekarang pun kerajaan menggalakan pengusaha untuk mengusaha makanan melalui konsep food truk. Dana di sediakan kepada mana2 usahawan muda yang mahu memulakan perniagaan berkonsep food truk. Cuma sekarang perlu milih makanan apa yang paling hebat korang untuk memasak dan menarik minat orang ramai untuk membeli. Maha sendiri pun tak berkesempatan nak cuba makanan di food truck ni tapi kalau ada mesti perginya hehehe...






0 Pandangan: