Aiskrim,

Aiskrim Berasap Daripada NBrew Mid Valley

Rabu, Ogos 21, 2013 Mahamahu 0 Comments

Salam semua pembaca dan juga rakan2 setia blog Mah@mahu terima kasih and jutaan pernghargaan buat anda semua. Mah@mahu rasa bertuah kerana menjadi salah satu blogger untuk makanan. Ye lah selain daripada boleh buat review makanan yg bestnya dpt makan free hehehe. Tu lah rezeki kata org tak sia kalau kita buat sesuatu bersungguh-sungguh. Ni pun Mah@mahu nak review satu lagi jemputan makanan tapi yg ni lagi best and unik makan ais krim berasap.




Bukan aiskrim tu di bakar sehingga berasap tetapi cara pembuatan aiskrim ini unik kerana ia satu2nya aiskrim yg dibuat menggunakan cecair nitrogen. Mcm mana rupa aiskrim ni kena baca review ni habis2 kerana memang ia satu pengalaman yg hebat dapat buat aiskrim dan makan aiskrim ciptaan sendiri. Idea untuk membuat business aiskrim ini di cetuskan oleh dua org anak muda tempatan yg pulang daripada America dan mendapat idea yg tiada lagi di Malaysia.



Menggunaka jenama NBrew atau singkatan kepada "Nitrogen Brew" ia dimana aiskrim di hasilkan live di hadapan anda dan juga berperisa sendiri. Terdapat lebih daripada 30 perisa aiskrim yg unik dan menjadi citarasa peminat tempatan. Paling hot item adalah vanila, Passion Fruit Yogurt, Intense Chocolate Gelato, Manggo yugourt dan byk lagi sebenarnya. Tapi hari yg kami kunjungi kami di beri peluang untuk merasai bagaimana nak menghasilkan asikrim nitrogen ini sendiri. Wow best wo dpt buat aiskrim sendiri sedap dah mencabar.





 



Bila masuk kat NBrew ini keadaan sendiri cukup unik dan lain sgt daripada lain. Dengan decoration menggunakan barangan makmal anda seperti seorang professor dalam membua uji kaji di makamal kimia. Memang best dari peralatan yg di gunakan kepada bahan2 yg di gunakan seperti cecait nitrogen ni. Part paling suka nak buat adalah nak memasukkan cecair nitrogen ke dalam bahan perisa semulajadi untuk memastikan bahawa ia beku pada tahan yg sesuai untuk di makan sebagai aiskrim.


Memang tak dpt lupa saat2 indah ini tgk sendiri lah pic kami semua yg dah professor dari pejabat kimia untuk menghasilkan bahan paling sedap di dunia. Hehehe tak percaya bila tgk cecair nitrogen tu di masukan dan di putarkan mengeluar asap yg sungguh best tak dpt byk bila kita dpt buat sendiri. Bila dah siap lagi best tak lama nak hasilkan aiskrim ni cuma makan masa 10minit sahaja mudah cepat dan yg paling penting sedap.





Sedap kenapa kerana bahan utama perisa yg di gunakan adalah semulajadi daripada buah-buahan asli yg di hasilkan sendiri oleh pemilik kedai ini. Di tambah dengan cecair nitrogen memang ia jadi satu aiskrim yg keras di luar cari di mulut. Wow memang mengliurkan kalau tgk sendiri tambah pulak kalau dapat rasa. Kawan2 semua nak rasa sendiri aiskrim lain dari yg lain ni boleh datag terus ker NBrew di cawangan Mid Valley dan juga di Sunway Piramid. Terbaik lah tak rugi harga pun berpatutan best...And juga boleh menangi iPhone 5, Samsung S4 atau Baucer NBrew dalam contest 'Freeze The Moment Photi Contest' and juran NBrew. Layari Facebook NBrew sekarang dan dpat kan syarat2 peraduan masih ada masa lagi...


Jom makan aiskrim hujung minggu ni nak... selamat menjamu selera...







0 Pandangan: