Astro,

Masterchef Malaysia 2 Dapat Jadi Juri Jadilah

Ahad, November 18, 2012 Mahamahu 0 Comments

Salam semua rakan2 dan juga pembaca setia blog Mah@mahu yg tidak seberapa ini. Terima kasih kepada anda kerana terus menyokong blog Mah@mahu. Sebelum ini Mah@mahu ada buat entry masakan nak tgk resepi [klik sini]. Mcm tak sangkakan resepi simple ni telah membawa tuah buat Mah@mahu untuk menang pertandingan anjura Heiz ABC Saus Manis dan juga Murai.com.my [klik sini]. Kalau kawn2 menonton rancangan Masterchef Malaysia 2 hari ni akan perasan Mah@mahu dlm tu.



Hehehehe tak sangka tak dpt jadi peserta Masterchef Malaysia 2 dpt jadi juri jemputan pun cukup bertuah. Dpt merasai masakan 4 peserta dimana seorang dari mereka telah di singkirkan oleh keputusan kami. Hari ini paling betuah kerana bukan sahaja dpt jadi juri dapat gak masuk dapur Masterchef Malaysia yg ckup istimewa ni. Memang besar studio Masterchef Malaysia kalau tgk dari luar seperti gudang tak nampak langsung rupa dapur. 



Jadi jakun lak sekejap dapat masuk studio yg telah melahirkan juara Masterchef Malaysia musim pertama Dr Izani. Dari segi susunan dan hiasan dapur ini cukup hebat termasuk barang2 yg ada kat dapur tu. Bercirikan Malaysia yg memang sinonim dengan barang krfatangan serta barang tradisonal semua di susun kemas mcm korang tgk dlm tv lah tapi ni lagi real depan mata.





Tgk pada pentry dlm tv tu tak nampak kecik. Tapi bila pergi tgk sendiri baru tahu pentry tu memang agak sempit lah kalau masuk 24 org hehehehe.. Baru tahu cabaran mereka memang cukup hebat dan rasa mcm takut gak. Tapi excited nak masuk untuk musim akan dtg kalau masih ada. Terasa nak memasak lak bila berada di pantry Masterchef Malaysia ni.





Dapat jumpa lak 3 chef yg menjadi juri untuk program masakan paling popular di Malaysia ni. Ketiga-tiga chef ni memang menjadi idola kepada mereka2 yg minat memasak kat Malaysia ni. Jumpa chef Jo, chef Zubir dan chef Adhu rasa mcm tak percaya mereka ada depan mata. Dpt berborak ngan mereka dan mereka ni sebenarnya tak adalah garang sngt mereka ni kelakar gak hehehehe... Tapi mungkin kreator yg dah biasa dlm tv menjadikan mereka cukup di segani dalam dunia masakan.


 


Ni lah pintu kesedihan dan juga pintu penentu nasib mereka di Masterchef Malaysia. Akhirnya dapat gak keluar masuk pintu ni dan rasai suasana di dapur yg cukup menawan ini. Pada rakan2 semua dah tgk program Masterchef Malaysia 2 ini jng lupa tunggu keputusan akhir sapa bakal di nobatkan sebagai juara an Masterchef Malaysia musin yg ke 2 ini adakah peserta lelaki atau perempuan?. Hanya jauhari mengenal manikam selamat menonton.





0 Pandangan: