Tom Tombak - [Hiburan]


Semua sedia maklum tentang excident pergaduhan penyanyi yg baru nak menigkat naik Tom (Juara MyStar LG musim ke 3) bersama kuarga wanita yg menggelar dirinya Ayin (mangsa) dan suaminya. Apa yg aku baca pergaduhan ini adalah kerana Tom dituduh menjalinkan hubungan sulit bersama suami mangsa secara diam walaupun ramai tahu Tom ni seorang janda. Malah juara program realiti itu bersama suami mangsa, juga dituduh selalu mencederakan mangsa. Pergaduhan ini mungkin terjadi kerana dari apa yg diceritakan pihak media, keluarga mangsa ingin membuat perbincangan secara terbuka antara Tom, suami mangsa dan keluarga magsa teradap pengakuan yg tidak benar Tom kepada media sebelum ini. 



Statment wartawan hiburan:-
"Sementara kaum keluarga lain berjumpa mangsa, anak dan suami mangsa, Tom diajak berunding dengan abang sulung mangsa disertai bapa mangsa. Secara tiba-tiba, adegan pukul memukul berlaku yang melibatkan Tom, abang mangsa, suami mangsa, mangsa dan kaum keluarga mangsa. Adegan pukul memukul itu tercetus kerana mereka tidak berpuas hati dengan jawapan Tom serta hubungan Tom dengan suami mangsa. Persoalannya, mengapa Tom harus ada di situ sedangkan perjumpaan tersebut difahamkan adalah untuk menyelamatkan mangsa daripada terus dipukul suaminya dan Tom.". 


Dari apa yg diceritakan media itu ada sedikit kemuskilan disitu  adakah Tom yg membuat keterangan menyinggung perasaan keluarga mangsa atau suami mangsa yg tidak puas hati dengan  tindakan keluarga mangsa sehingga mereka bergaduh. Hanya yg tahu Tom, suami mangsa, abang mangsa dan bapa mangsa. Maka jadi lah satu lagi babak cerita artis Malaysia yg ingin di jadikan isu oleh sesetengah pihak.

Apa yg dpat dihuraikan di sini aku dpat lihat bahawa isu yg melibatkan keluarga harus diselesaikan secara tertutup antara ahli keluarga dan tidak perlulah di perbesarkan dengan adanya wartawan atau pihak media. Kalau nak melibatkan medai sekali pun harus diadakan di tempat yg lebih selamat dan sesuai. Selain itu juga, mereka kena ada elemen lain seperti "org tengah" dlm perbincangan itu supaya tak terjadi kes gaduh mcm ni. Mcm dah jadi lumrah kalau artis kita dikaitkan ada hubungan intim dengan suami atau isteri org mcm saja2 cari pasal tak tahu knp?? Yg teruk siap pukul lagi isteri org tu knp, cukup lah dengan kau goda laki dia. Tapi aku harap kes ni selesai cara baik dan aman selepas ini ok...So tepuk dada tanya hati... Renung2 kan dan selamat berblog....


*gambar sumbangan murai.com.my




3 comments.. read them below or add one

Hezesuze Hezesuze 13 July, 2010
ishh buruk pangai...huh
Shukjessa Shukjessa 13 July, 2010
kalo dah artis tu tetap artis...

artis dan media ibarat suami isteri, kadang2 bergaduh, merajuk jauh... kadang2 romantik, baik dekat je la.

aku kadang2 malas je nak layan kisah2 artis ni terutama artis perempuan.
AZIZUL HASIMIE OSMAN AZIZUL HASIMIE OSMAN 15 July, 2010
syg dgn bakat dia..
tak pangai nauzubillah..