Buffet Ramadhan,

Hotel Palm Garden Putrajaya Masih Mengekal Tema Kampunglicious Untuk Buffet Ramadan Tahun Ini

Jumaat, Mac 08, 2024 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Ramadan bakal tiba dan ramai yang tidak dapat pulang ke kampung halaman untuk berpuasa bersama keluarga. Jangan bersedih kerana Hotel Palm Garden Putrajaya mempersembahkan Bufet Kampunglicious sekali lagi tahun ini untuk meraikan Ramadan bersama korang semua.



Apabila korang berbuka puasa di Hotel Palm Garden Putrajaya, terpesona dengan transformasi sepenuhnya kepada kemodenan pseudo-lux. Apabila korang menikmati semula Bufet Kampunglicious, terpesona dengan citarasa kampung (kampong) yang sama dalam suasana baharu yang berkelas dibawakan kepada tetamu yang datang sepanjang Ramadan ini.





Bufet Kampunglicious akan dihidangkan seperti biasa di Rafflesia Ballroom dan Dewan Acara Adenium/Begonia. Namun semasa preview ia diadakan di Palm Cafe yang telah menjalani perubahan yang sangat ketara. Sambil korang menjamu selera dihiburkan oleh Mahligai Ghazal sekali lagi menghadiahkan korang melalui pengalaman makan yang menyenangkan dan gastronomi.





Pelbagai juadah makanan yang hebat seperti pelbagai jenis Ikan Bakar (Ikan Bakar) dan Goreng Goreng (ayam pandan goreng wangi, ayam pedal, telur ikan, kuku ketam dan lain-lain). Kaunter Mamak sentiasa bersedia untuk menyediakan roti canai/boom/telur, murtabak mini dan juga hidangan Pasembor yang menyelerakan. Daging ayam diperap dengan tikka boleh didapati di kaunter Shawarma bersama Roti John. Gerai Timur Tengah mungkin merupakan kemuncak kegemaran utama dengan Kambing BBQ yang dipanggang dengan rempah dan herba serta dihidangkan dengan kuah babaganoush, hummus, yogurt, pudina dan perasa yang lebih menarik. 





Sudah tentu terdapat sate yang baru dipanggang panas di sudut Sate. Kaunter Syawal menghidangkan Lemang, Nasi Impit, Ketupat dan Bubur Lambuk kepada kami, lebih banyak lagi juadah berbuka puasa. Untuk rasa yang lebih ketimuran, Chef sentiasa bersedia untuk memasak Kuey Teow Goreng dan Mee Goreng di gerai Mee Langsung. Terdapat juga Gerai Palms Sweet dengan bubur pulut durian, jenis bubur, aiskrim potong, ais kacang dan banyak lagi. Selain gerai utama, terdapat juga gerai Kanak-kanak, gerai Jus, Rumah Kurma dan Kaunter Buah-buahan. 






Selain semua makanan lazat yang disebutkan tadi, terdapat juga hidangan utama harian yang bergilir-gilir setiap hati seperti Tenggiri Assam Pedas, Udang Kam Heong, Lemak Putih Pucuk Manis dengan Labu, Daging Kandar, Kerang Buluh Tumis dengan Habbatussauda Masin dengan Cili Padi, Lamb Varuval, Udang Goreng dengan Tom Yam Paste dan Daging Dendeng. Kesemuanya terdapat lebih 80 pilihan masakan untuk korang berbuka puasa bersama keluarga atau kawan-kawan.

Dapatkan baucar Early bird dari sekarang hingga 12 Mac 2024
RM138 bersih seorang dewasa
RM69 bersih seorang kanak-kanak

Harga Biasa bermula 12 Mac hingga 9 April 2024
RM178 bersih seorang dewasa
RM89 bersih seorang kanak-kanak

Lebih suka mempunyai acara Buka puasa korang yang lebih priversi? Dengan sekurang-kurangnya minima 100 orang, korang boleh mengadakan acara peribadi sendiri di Palms Café yang telah diubah suai dengan indah. Terdapat bilik dengan tempat duduk dalaman dan luaran. Acara persendirian istimewa ini berharga RM188.00net untuk seorang. 







Hotel Palm Garden Putrajaya mengambil bahagian dalam Marriott Bonvoy, iaitu program pelancongan yang memenangi anugerah daripada Marriott International. Ia membolehkan ahli memperoleh dan menebus mata untuk penginapan mereka di hotel baharu, dan di hotel dan resort lain di seluruh portfolio jenama Marriott Bonvoy yang luar biasa. Dengan aplikasi Marriott Bonvoy, ahli menikmati tahap pemperibadian dan pengalaman tanpa sentuhan yang membolehkan mereka mengembara dengan tenang.

Maklumat lanjut atau tempahan hubungi:
Tel: 603 89432233 
E-mel: kulpt.sales@marriott.com 








0 Pandangan: