Buffet Christmas,

Raikan Krismas Dan Tahun Baru Bersama Santa Clause Di Marriott Putrajaya

Jumaat, Disember 01, 2023 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Sejak daripada kita beralih kepada endemik ni negara sekarang makin pulih walaupun belum sepenuhnya. Tapi kita masih ada masa dan ruang untuk terus meraikan hari yang penuh gembira dan bahagia di negara bertuah Malaysia. 



Jadi abadikanlah detik berharga dengan kenangan manis Krismas tahun ini bersama-sama keluarga dan rakan-rakan. Bergelak ketawa dan makan-makan yang meriah di sekeliling meja sambil menikmati hidangan Krismas yang lazat. Barisan bufet yang hangat dan menyelerakan oleh cef yang berdedikasi dan pasukannya memastikan setiap suapan membawa kita kembali ke kenangan zaman kanak-kanak. Tidak lengkap Krismas tanpa Santa Claus. Jadi tahun ini mereka bawakan Santau Claus yang menjadi impian setiap kanak-kanak.



Pelbagai hidangan masakan bufet istimewa sempena Krisma seperti ayam, daging dan kambing dipanggang dengan sempurna. Whole Chicken, Rib Eye Beef dan Lamb yang berjus di dalamnya dihidangkan dengan pelbagai kuah yang menyelerekan. Kegemaran tempatan dan pencuci mulut Krismas boleh didapati di seluruh barisan bufet juga. Nikmati juga sudut mi sup, stesen pasta, dan banyak masakan tempatan yang lain.





Panas dari ketuhar, rancang perjumpaan juga di rumah. Pesan bawa pulang dengan pilihan Ayam Panggang, Tulang Rusuk Lembu BBQ atau Lamb Shank. Semua hidangan disertakan dengan Brussels Sprouts, Brokoli Almondine atau Sayur Campur, Ubi Manis, Labu Panggang atau Kentang Lyonnais dan Sos Lada Hitam, Sos Cendawan atau Sos Bawang Putih. Memandangkan menu disediakan baru, pesanan awal minimum sehari diperlukan tetapi tiada pesanan minimum diperlukan. Barangan Krismas seperti biskut Krismas, kek, pai dan patung coklat juga tersedia, jika anda bercadang untuk menghantar hadiah. Tersedia dari 1 - 25 Disember 2023 di d'Oracle Coffee Lounge yang terletak di lobi utama.


Restoran Zest Lifestyle

Bufet Harian Bulan Disember


1 – 30 Disember 2023
(kecuali 24 & 25 Disember 2023)

Ahad – Khamis            
RM 148 net setiap Dewasa
RM 74 net seorang kanak-kanak

Jumaat – Sabtu
RM 168 net setiap Dewasa
RM 84 net seorang kanak-kanak

Makan Malam Krismas Bersama (24 Disember 2023)

6.30 petang hingga 10.00 malam
RM 188 net setiap Dewasa
RM 89 net setiap Kanak-kanak
* Percuma satu (1) gelas Koktel atau Mocktail
* Persembahan Caroling

Hi Tea Krismas Bersama (25 Disember 2023)

RM168 net setiap Dewasa
RM 84 net setiap Kanak-kanak
* Nikmati persembahan istimewa oleh ahli silap mata dan badut

D'Oracle Coffee Lounge

Barangan Krismas dan Perayaan Krismas Bawa Pergi
8 pagi hingga 10 malam (Setiap hari)
* Tempahan awal diperlukan untuk Kenduri Krismas Bawa Pulang

Nikmati diskaun pilihan yang tersedia untuk pemegang kad debit atau kredit bank terpilih (Terma & Syarat dikenakan). Untuk tempahan sila hubungi 03 8949 8888 samb 18888 atau WhatsApp +6011-5685 5608


Selamat Tinggal 2023 Dan Salam 2024!


Kembara Bufet Berjalan dan Makan kembali! Luangkan masa anda dan mengembara melalui barisan bufet dari Restoran Zest Lifestyle yang menjamu selera sepanjang hari ke Restoran Cina Summer Palace ke Restoran Jepun Midori.



Hanya bayar satu harga dan nikmati pelbagai masakan tempatan dan antarabangsa sepanjang malam. Pengembaraan anda bermula dengan muzik berjalan-jalan di lobi hotel untuk menetapkan mood yang betul. Koktel alu-aluan atau mocktail dihidangkan semasa ketibaan anda dan kemudian tentukan restoran mana yang paling anda idamkan.





Akhiri malam dengan pelbagai aktiviti menyeronokkan seperti persembahan istimewa DJ berputar, persembahan silap mata dan badut, bermain permainan dengan hadiah yang hebat dan akhiri malam dengan dentuman besar seperti set bunga api Hotel Putrajaya Marriott yang terletak di luar Restoran Zest Lifestyle.

Restoran Zest Lifestyle

Nikmati hidangan bufet tempatan dan antarabangsa yang lazat yang boleh didapati di setiap stesen dapur pameran di Restoran Zest Lifestyle yang terletak di tingkat 1.

Restoran Cina Summer Palace

Mempersembahkan pengembaraan makan dari Szechuan hingga masakan Kantonis. Terletak di Lobi Utama aras, cuba sedikit segala-galanya dari barisan bufet yang hanya boleh didapati sekali setahun.

Restoran Jepun Midori

Restoran Jepun gaya Tokyo ini menawarkan masakan Jepun tulen dalam suasana yang selesa dikelilingi oleh hiasan berinspirasikan oriental. Berseronoklah dengan pilihan bufet Jepun yang disediakan dengan teliti dan menarik yang terletak di aras 2.



Harga awal (early bird) dari 15 November 2023 hingga 15 Disember 2023 pada harga RM 170 net setiap Dewasa dan RM 85 net setiap kanak-kanak (6-12 tahun). Baucar awal boleh dibeli melalui A https://www.klook.com/en-MY/food-and-dining/package/56584-zest-lifestyle-restaurant-marriott-putrajaya-hotel-266663/



Harga sebenar pada RM 200 net setiap Dewasa dan RM 100 net setiap kanak-kanak dari 16 – 31 Disember 2023. Nikmati diskaun pilihan yang tersedia untuk pemegang kad debit atau kredit bank terpilih (Tertakluk pada Terma & Syarat). Untuk tempahan sila hubungi 03 8949 8888 samb 1888 atau WhatsApp +6011-5685 5608






0 Pandangan: