Buffet Ramadhan,

Iftar ‘Kuliner’ Nusantara Membawakan Juadah Buffet Ramadan Dari Indonesia Ke Sunway Putra Hotel

Khamis, Mac 09, 2023 Mahamahu 0 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Kali ini Hotel Sunway Putra membawakan Bufet Ramadan konsep ' Iftar ‘Kuliner’ Nusantara ' di Coffee House lobby hotel aras sembilan. 



Pada majlis pelancaran bufet yang membawa juadah dari negara jiran Indonesia telah disaksikan lebih 100 pegawai dari pelbagai kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur, usahawan perniagaan Indonesia, pemilik perniagaan, organisasi, media, penulis blog dan influencer.



Dilancarkan dan disahkan oleh Kedutaan Besar Republik Indonesia di Kuala Lumpur, H.E. Duta Besar Hermono, “Iftar ‘Kuliner’ Nusantara” diterjemahkan sebagai ‘Iftar Culinary Archipelego’ bertujuan untuk membawa tetamu bagaikan ke Indonesia tanpa perlu meninggalkan Malaysia.





Para tetamu dihidangkan dengan pilihan dengan lebih 200 masakan istimewa dari Malaysia seperti Rendang Tok dari Perak, stesen Ikan Bakar, seekor kambing panggang dan banyak lagi. Manakal dari Indonesia pula Soto Betawi yang sangat asli berasal dari Jakarta, Tongseng dari Jawa Tengah, Ayam Pop Minang dari Sumatera Barat, Nasi Goreng Kambing  ala Kebun Sireh yang legenda, Mie Tek Tek dan banyak lagi.






Selain daripada buffet yang lazat, hotel ini juga telah mengaturkan cabutan bertuah yang luar biasa untuk tetamu yang membeli 6 pax dan ke atas untuk layak menyertai dan memenangi hadiah yang menakjubkan. Hadiah termasuk hadiah utama percutian penuh 3 hari / 2 malam ke Jakarta untuk 2 orang, termasuk tiket penerbangan pergi balik ihsan Batik Air dan penginapan hotel di Jakarta, ihsan Sunway. Di antara hadiah-hadiah lain, terdapat juga penginapan hotel yang hebat di Banjaran Hotsprings Retreat yang memenangi anugerah dan banyak lagi hadiah di hotel saudara Sunway di seluruh semenanjung.






Makan Malam Bufet “Iftar ‘Kuliner’ Nusantara” akan bermula dari 24 Mac hingga 19 April 2023 di Coffee House, Hotel Sunway Putra, 6.30 petang hingga 10.00 malam. Bufet berharga RM178+ seorang manakala kanak-kanak berumur 5 tahun ke bawah boleh menjamu selera secara percuma. 






Kanak-kanak berumur 6 hingga 12 tahun akan menikmati diskaun sebanyak 50%. Terdapat juga diskaun 10% early bird untuk bufet yang berlangsung dari sekarang hingga 10 Mac 2023. Tertakluk kepada terma dan syarat lain.





Pakej Menginap dan Makan Ramadan Mubarak 2H1M (Tarikh penginapan: 24 Mac – 19 April 2023). Tambahan pula, pada Ramadan kali ini, tetamu boleh lari dari kesibukan kota dan menghabiskan percutian Ramadan Mubarak yang tenang di Hotel Sunway Putra. 



Promosi termasuk penginapan 2H1M, bufet sarapan Sahur dan bufet makan malam Iftar untuk dua orang. Tetamu boleh memilih daripada bilik Superior atau Deluxe dengan naik taraf percuma kepada kategori bilik seterusnya bermula daripada hanya RM595+/RM645+.

Sebarang tempahan untuk Bufet Ramadan boleh menghubungi 
Tel : 03 4040 9888 / +6019 305 2372 
E-mel : spkl.ch@sunwayhotels.com









0 Pandangan: