Buffet Ramadhan,

DoubleTree by Hilton Putrajaya Lakeside Buka Puasa Dengan Tema Citarasa Serantau

Selasa, Februari 21, 2023 Mahamahu 3 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Istimewa buat orang Putrajaya dan yang berhampiran denganya korang ada satu lokasi berbuka puasa yang tiap tahun Maha tak pernah miss pergi setelah diambil alih. Tempat yang Maha maksudkan adalah DoubleTree by Hilton Putrajaya Lakeside tahun ini mempersembahkan kegemaran tempatan pada Ramadan ini dengan menu perayaan yang meluas menampilkan bufet bertema dan bufet sahur di Makan Kitchen restaurant popular mereka.



Membawakan tema 'Citarasa Serantau' di seluruh negara oleh hotel Hilton di Malaysia. Diinspirasikan oleh budaya dan warisan masakan Malaysia yang unik. Kalau nak cari hotel yang sediakan hidangan masakan Melayu yang betul dapat rasa originalnya kat sini yang Maha cadangkan kepada sesiapa. Ini sebab hari tu Maha dah pergi review khas untuk Ramadan tahun ini.





Tema tahun ini menyeru semua penggemar makanan untuk meneroka citarasa ikonik Malaysia dan seterusnya. Citarasa Serantau yang bermaksud perisa atau rasa dari rantau ini, bukan sahaja mengetengahkan kegemaran tempatan tetapi juga hidangan dari negara jiran kita seperti Indonesia dan Thailand. Malaysia menonjol sebagai pusat kepelbagaian di Asia dan Citarasa Serantau di Hilton, adalah buktinya. 





Hidangan istimewa ini bukan sahaja menjadi kegemaran ramai tetapi telah disusun dengan teliti untuk membawa hidangan unik kepada pengunjung sebagai sebahagian daripada pengalaman menjamu selera di Makan Kitchen. Ia menampilkan pelbagai hidangan istimewa dan gerai yang dimasak terus depan mata sesiapa yang datang. Menu bufet buka puasa adalah secara giliran mingguan untuk memberi pengunjung pengalaman berlainan setiap kali datang. 





Menu wajib ketika buka puasa adalah Kambing Panggang Rempah Sangai Sumbat Nasi Kebuli. Ni kambing kalau tak ada tak lengkap bufet buka puasa kat mana-manalah. Kemudian ada juga Roti Khurasan Kambing Chicken Shawarma, Ayam Bakar Tempayan, Gulai Tunjang Jering, Ketupat Sotong Sumbat Telur Masin Kuah Lemak Putih, Itik Salai Rendang Cili Api dan banyak lagi. Siapa yang berbuka di sini juga akan menikmati bahagian pencuci mulut yang menampilkan pencuci mulut istimewa Ramadan seperti Rempeyek Bunga Telang Kacang Tanah Ikan Bilis, Tumpi Kacang Hijau Tapai Ubi Goreng Vanila Aiskrim dan Serawa Durian Pulut Lemak.





Mereka yang datang buka di sini boleh menikmati Bufet Citarasa Serantau dengan harga RM188nett bersih setiap dewasa dan RM94nett setiap kanak-kanak (6 hingga 12 tahun) dan kanak-kanak di bawah umur 5 tahun makan secara percuma. Pengunjung boleh menikmati tawaran early bird pada harga RM148nett setiap dewasa dan RM74nett setiap kanak-kanak (6 hingga 12 tahun) untuk tempahan yang dibuat dari 23 hingga 31 Mac 2023.




Pengunjung akan mempunyai pilihan untuk menjamu selera di ruang terbuka iaitu Temenggor, yang terletak bersebelahan dengan Makan Kitchen. Kawasan Temenggor akan dihiasi dengan lima gerai memasak live yang akan menjadi pelengkap bufet buka puasa kali ini. Pilihan menjamu selera di Temenggor berharga RM148nett bagi setiap orang dewasa dan RM74nett bagi setiap kanak-kanak (6 hingga 12 Tahun) dan kanak-kanak di bawah umur 5 tahun makan secara percuma. 

Kempen Ramadan 'Citarasa Serantau' akan bermula dari 22 Mac hingga 21 April 2023

Sebarang tempahan atau maklumat lanjut boleh hubungi:
Tel : +03 8890 0000
E-mel : KULPR_FB@hilton.com 







3 ulasan:

  1. Wah makanan nampak sedap! boleh laaa bawak anak2 time cuti sekolah makan sedap3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sini antara tempat makanan masakan melayu yang betul-betul dapat rasa keasliannya dan memang rekemen cuma harga lah... tapi kalau ok apa salah sekali sekala kan..

      Padam
  2. Tanpa Nama02 Jun, 2023

    Nice post thank you Kara

    BalasPadam