CARINA,

CARINA Produk Tisu Berkualiti Buatan Malaysia Dengan Kempen 'We Care We Love' Dan Peraduan 'Review & Win'

Ahad, Januari 01, 2023 Mahamahu 4 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Kalau periksa dalam bag tangan wanita atau juga dalam kenderaan lelaki barang yang wajib ada adalah tisu. Tidak kisah tisu kering untuk mengelap dan membersikan kotoran mahu juga tisu basah yang juga dapat menghapuskan bakteria. Sebab ia menjadi keperluan yang penting terutama selepas kita masuk fasa endemik sekarang ini. Kita belum bebas pada covid sepenuhnya tapi kita tetap kena berhati-hati.



Sebab itu Maha selalu akan ada bawa atau sediakan produk Carina. Korang tahu apa dia produk CarinaCarina ditubuhkan pada tahun 2009 sebagai pengeluar tisu pertama di Malaysia. Tisu Carina menggunakan hanya 100% pulpa dara dan 100% kapas tulen asli. Sebab itu ia berkualiti tinggi dan bagus untuk digunakan bila-bila masa dan di mana sahaja. Oleh itu, di sebalik kualiti produk Carina yang baik, harganya turut berpatutan untuk setiap lapisan masyarakat.

Tidak hairanlah, sehingga kini jenama Carina sentiasa menjadi pilihan kerana dapat memberikan keselesaan kepada penggunanya. Ini terutamanya bagi korang yang berkulit sensitif, pastinya  akan memilih produk yang dihasilkan oleh jenama Carina. Ini kerana  jenama ini tidak mengandungi sebarang komponen kitar semula, justeru menjadikannya lembut pada kulit dan tahan lasak.

Tahun 2023 Carina berazam untuk bergerak ke hadapan mengikut peredaran zaman dan terus maju selepas pandemik. Konsep baharu telah dihasilkan dengan kempen "We Care, We Love":-

● Mereka menggalakkan kesedaran kebersihan, mewujudkan persekitaran yang sihat dan mengurangkan pencemaran
● Mereka menjaga kulit anda dengan menyediakan 100% kapas tulen semulajadi yang mesra kulit
● Pengeluaran tempatan untuk meningkatkan pemulihan ekonomi
● Khusus untuk memenuhi keperluan dan kehendak orang Asia Tenggara
● 4 siri untuk memenuhi permintaan pasaran

"We Care, We Love", menyatakan kepercayaan mereka bahawa menghasilkan produk berkualiti tinggi akan mempengaruhi dan menghasilkan penjagaan dan kasih sayang yang lebih baik untuk keluarga. #CarinaCares terhadap korang dan keluarga korang.

Mereka juga mengeluarkan 4 siri utama produk tisu Carina iaitu:


1. Penjagaan Kecantikan (Beauty Care) – Siri Tisu Kering Carina diperbuat daripada 100% PURE VIRGIN PULP untuk memastikan kebersihannya, menjadikan ia lembut dan selamat digunakan pada kulit, termasuk kulit sensitif, dan Siri Kapas yang diperbuat daripada 100% PURE COTTON yang sesuai untuk kegunaan kecantikan kerana ia bersifat hypoallergenic dan tidak akan menyebabkan iritasi dan kerosakan kulit kerana kapas yang digunakan adalah bahan semula jadi yang asli.



2. Penjagaan Bilik Mandi (Toiletries Care) – Tisu Bilik Mandi dengan 3 lapisan, menjadikan ia lebih kuat dan lembut untuk digunakan.



3. Peralatan Dapur (Kitchenware) - Siri Tisu Dapur kami menjadikan permukaan dapur dan peralatan bersih, berkilat dan bebas calar. Ia membantu membersihkan kaunter dapur dan peralatan serta menyental tumpahan cecair.



4. Penjagaan Kesihatan (Health Care) – Siri Tisu Basah kami mengandungi 99% air, bebas paraben yang tidak menyebabkan sensitiviti kulit dan alahan.

Selalu Maha gunakan adalah CARINA Antibacterial Wipes Tissue kerana kalau keluar ia adalah tisu untuk mencegah bakteria ditempat yang sering Maha sentuh. Kita tidak tahu diluar sana jadi mencegah lebih baik betul tidak. Kalau kat rumah pula Maha suka gunakan CARINA Box Tissue kerana ia lembut. Bagi penjagaan dapur pula Maha akan gunakan CARINA Kitchen Roll  sebab ia bagus untuk membersih, mengilat dan melindungi peralatan dapur dari calar dan kekotoran. 


Penjagaan diri pula Maha gunakan CARINA Facial Cotton untuk membersih muka selepas pulang dari keluar. Boleh lihat kesan bila lap muka memang bersih dan lembut sahaja. Penjagaan kebersihan lain CARINA Cotton Bud pun ada untuk membersih kawasan dalam pula. Jadi lengkap semua keperluan membersih ada dikeluarkan oleh Carina ini senang.



Dimana kita boleh dapatkan Carina Gift Box?

- Aeon Big (Cawangan terpilih)
- Mix Store (Cawangan terpilih @ IOI City Mall)
- Hot Market @ Berjaya Times Square
- Tong Hup Trading, Melaka
- Platform membeli atas talian

Carina Gift Box termasuk produk-produk berikut:-

Selain produk, di dalam Carina Gift Box, terdapat juga:
- Shop online voucher Shopee Carina official Store RM 5 voucher
- Carina Surprise Ang-pao sehingga RM88 melalui TNG. Mana tahu ada rezeki menerima wang yang akan dimasukkan terus melalui e-wallet.



Sila ambil perhatian bahawa, pembelian Carina Gift Box Set TIDAK termasuk 2 item dibawah;-
- Carina Kitchen Roll (boleh dibeli di kedai fizikal atau online)
- Carina Limited Edition We Love We Care Bag (GWP dengan pembelian RM 40 dan ke atas) 

Carina juga tengah menganjurkan peraduan Review & Win. Jumlah 100 pemenang untuk *MENANGI 3 bulan Bekalan Rumah setiap bulan. Jumlah hadiah bernilai RM 150/Pemenang.



Cara penyertaan peraduan Review & Win:-

1. Muat naik Foto/VIDEO Ulasan pengalaman anda dengan MANA-MANA produk siri CARINA di Facebook/Instagram/ Tiktok

2. Beritahu kami sebab anda akan mengesyorkannya & tag @CARINA rasmi Facebook / Instagram / Tiktok

3. Hashtags #MYCarina #WeCareWeLove (pastikan post anda adalah umum).

*Terma & Syarat:

1. Tempoh kempen: SEKARANG- 30 April 2023
2. #300 #Penilai Terbaik akan dipilih untuk MENANG 3 Bulan Bekalan Rumah Carina bernilai RM150. Kami akan screenshot pemenang dan umumkan pemenang di halaman Facebook kami bermula dari Feb 2023. Sila nantikan!
3. Hadiah tidak boleh ditukar, tidak boleh dipindah milik, dan tidak boleh ditebus dengan wang tunai atau hadiah lain. Kami berhak untuk mengubah suai dan meminda terma dan syarat tanpa notis terlebih dahulu.
4. Resit WAJIB ditunjukkan untuk menuntut hadiah.
5. Setiap pemenang hanya sah untuk menuntut sekali sahaja, Nama & resit Pembelian yang sama tidak dibenarkan.
6. Resit pembelian sah dari 1 Jan 2023- 31 April 2023 sahaja.
7. Baucar tunai bernilai RM150 adalah untuk pembelian produk CARINA sahaja, setiap baucar tunai RM50 hanya sah selama 1 bulan.
8. Carina berhak untuk mengubah suai dan meminda terma dan syarat tanpa notis terlebih dahulu.

Jadi tunggu apa lagi terus dapatkan produk Carina dimana-mana sahaja pasaraya yang berhampiran korang seperti Aeon Big, Aeon Wellness, Econsave, Mydin, NSK, Ascen+ Pharmacy, MiX Store, PotBoy Groceries, C-Mart Penang, Kedah, Perlis, Ceria 99 Penang, Kedah, Perak, Family Stores Seremban, Family Stores Melaka, Oppa Mart Melaka & Seremban, Nirwana Maju Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan, Target Supermarket Johor, Song Mart Malaysia Johor dan Pasaraya Hwa Thai Johor.



Kalau jauh korang boleh juga dapatkan produk Carina secara dalam talian dengan membeli di Shopee, Lazada atau TopzMall. Tiada alasan untuk tidak melindungi dan menjaga kebersihan dan keselamatan daripada penyakit yang tidak kelihatan. 


Info lanjut boleh layari laman sosial di bawah :


#MildAndGentle #comfortable #pure #SoftAndTender #CarinaMalaysia #CarinaCares #HealthyTissue #VITAMEDIA #CARINA #WeCareWeLove #beautytissue #BetterLife #CarinaMY #MYCarina #Tissue #CarinaTissue #handkerchieftissue #handkerchief #VirginPulp #PurePulp #Wallettissue #CarinaLavender #CarinaGreentea #CarinaRose #CarinaEveryday #CarinaPure #CarinaCaringLife #CarinaForAll #BetterwithCarina #CarinaFamily #Carina100natural #CarinaNature








4 ulasan:

  1. Ohh great!! I'm using this Carina brand too, gonna restocking & then joining in this contest la. Thanks for sharing this. Cheers Siennylovesdrawing

    BalasPadam
  2. wow i did not know that this brand is made in Malaysia. cant wait to try it!

    BalasPadam
  3. Carina is a nice Malaysia brand I like their products a lot. Especially the wet tissue and tissue

    BalasPadam
  4. I like their products too, memang sesuai untuk kulit saya yang sensitive ni

    BalasPadam