Bekas Makanan,

SWANZ 'Ohayo Bento' Porselin Menggalakkan Gaya Hidup Mesra Alam Yang Sihat

Selasa, Ogos 09, 2022 Mahamahu 1 Comments

SWANZ, peneraju pasaran global dalam barangan porselin menginovasi kotak makan tengah hari gaya Jepun yang bebas toksik dan ringan dalam usaha mempromosikan gaya hidup mesra alam yang sihat. "Ohayo Bento" dicipta untuk mencerminkan peralihan semasa dalam pasaran untuk kotak makan tengah hari mesra alam yang diperbuat daripada bahan bebas toksik. Kotak makan tengah hari berbentuk bujur yang inovatif diperbuat daripada porselin pepejal dan disarungkan dalam lengan silikon bukan toksik.



Setelah berada dalam industri selama lebih 10 tahun dan peneraju pasaran global dalam barangan porselin, SWANZ sentiasa berusaha untuk menjadi lebih baik. Kami sangat terbuka kepada pandangan pelanggan dan sentiasa cuba menghasilkan produk yang lebih baik yang memberi impak yang lebih besar kepada manusia dan alam sekitar” kata Olivia Cerelia, Pereka Produk di SWANZ.

Menurut Olivia, terdapat peralihan besar ke arah pemakanan sihat terutama sejak wabak itu. Lebih ramai orang memasak di rumah dan membawa kotak makan tengah hari mereka sendiri ke tempat kerja atau membungkus makanan bento untuk anak-anak dan pasangan mereka. Pada masa lalu, orang menggunakan keluli tahan karat, kotak makan tengah hari plastik atau kotak sekali guna. Bagaimanapun, kami melihat perubahan ini kerana orang ramai kini lebih menyedari bahan toksik yang memudaratkan kesihatan dan keperluan untuk melindungi alam sekitar, justeru terdapat pertukaran kepada kotak semula jadi dan mesra alam, tambahnya.

Olivia Cerelia, Pereka Produk di SWANZ


SWANZ "Ohayo Bento" diperbuat daripada 100% porselin pepejal, yang tidak meninggalkan gris, kotoran atau bau serta tidak mengandungi bahan kimia berbahaya. Ia menggunakan teknologi porselin ringan khas yang mencipta kotak makan tengah hari porselin paling ringan yang kini tersedia di pasaran. "Ohayo Bento" hanya mempunyai berat 480 gram manakala kotak bento berkapasiti 900ml yang diperbuat daripada kaca seberat 850 gram. Ia mempunyai reka bentuk unik berbentuk bujur yang lebih baik untuk dipegang berbanding kotak bento persegi dan petak dua terbina dalam untuk memastikan makanan di dalamnya tidak bercampur.

Bento disarung dalam silikon, yang bukan sahaja meningkatkan pemeliharaan haba tetapi berfungsi sebagai reka bentuk inovatif yang membantu mengelakkan kebocoran apabila terbalik. Silikon mengekalkan haba lebih baik berbanding keluli tahan karat. Mengambil kotak makan tengah hari keluli tahan karat sebagai contoh, selepas memanaskan dan berdiri pada suhu bilik selama 2 jam, suhu makanan di dalamnya boleh turun sebanyak 10 darjah. Penutup silikon mempunyai palam kecil untuk melepaskan tekanan haba semasa pemanasan semula. Selagi lubang tekanan terbuka, seluruh kotak makan tengah hari boleh diletakkan di dalam ketuhar gelombang mikro. Porselin hangat bersalut silikon juga melindungi struktur porselin daripada kerosakan. Bento boleh digunakan dalam pelbagai peralatan seperti ketuhar gelombang mikro, pengukus, ketuhar dan peti sejuk. Penutup silikon memudahkan penyimpanan, mengelakkan bau yang tidak menyenangkan dari peti sejuk.



“Ohayo Bento” boleh didapati dalam 3 saiz berbeza - 650ml petak tunggal, 650ml petak dua dan 900ml petak tunggal. Setiap saiz direka untuk memenuhi keperluan individu pengguna, sama ada untuk membungkus hidangan bento penuh atau mengasingkan makanan mengikut pilihan. Ia boleh didapati dalam empat warna yang menarik - hitam, ungu, pudina dan kuning air.

Terdapat empat aksesori yang direka dengan cantik untuk melengkapkan Bento seperti cawan sup porselin untuk dipadankan dengan kotak makan tengah hari dan beg penebat haba dalam warna inspirasi Jepun yang bertukar menjadi tikar makan yang mudah dibersihkan dan dibungkus.

“Ohayo Bento” boleh didapati di www.swanz.my.








1 ulasan: