Hilton Kuala Lumpur,

Mid-Autumn Moonrise, Koleksi Premium Oleh Hilton Kuala Lumpur

Sabtu, Julai 16, 2022 Mahamahu 0 Comments

Tahun ini, Hilton Kuala Lumpur mengalu-alukan festival pertengahan musim luruh dengan Mid-Autumn Moonrise, koleksi premium yang mengambil pendekatan mesra alam untuk menggambarkan pendirian hotel itu terhadap kemampanan.



Mid-Autumn Moonrise, dibuat menggunakan bahan buluh yang mampan, melambangkan ikatan kekeluargaan yang kukuh yang diperbaharui di bawah bulan penuh pertengahan musim luruh apabila pertemuan semula berlaku. Dengan mengingati umur panjang, ia direka bentuk sebagai kotak hadiah indah yang boleh dipuja dengan penuh kasih sayang sebagai kenang-kenangan lama selepas tawaran selamat tinggal pertengahan musim luruh.

Diilhamkan secara konsep daripada struktur pintu bulan di taman teh Cina, Mid-Autumn Moonrise memberi penghormatan kepada pancaran bulan yang menyatukan semula keluarga dekat dan jauh. Carmen Teo, Pengarah Komersial Hilton Kuala Lumpur berkata, “Kotak tahun ini, diperbuat daripada bahan yang mampan, adalah tanda seni pemberian hadiah dan mewakili hubungan berpanjangan yang ada dengan rakan dan keluarga . Apabila keluarga bersatu semula sangat berharap koleksi premium memenuhi rumah mereka yang anda sayangi dengan keindahan dan kemudahan.



Menampilkan dua hidangan porselin mewah dengan pilihan kuih bulan tradisional Hilton yang dibakar atau kulit salji, kotak buluh ini merupakan perayaan bahan abadi dan citarasa moden. Reka bentuk eko-bergaya menampilkan logo Hilton pada plat keluli dan penutup yang dihiasi dengan panel baldu. Di bahagian dalam, kotak itu dipenuhi sepenuhnya dengan kain baldu untuk melindungi barangan premium dengan selamat.

Kulit Salji Nikmati koleksi kulit salji artisanal Hilton Kuala Lumpur, buatan tangan dengan bahan-bahan premium yang paling disukai apabila dikelilingi oleh orang tersayang.

Celestial Star - RM38 nett 
Mempersembahkan kemuncak bercahaya kuih bulan kulit salji istimewa tahun ini, Bintang Celestial. Nama itu mendapat inspirasi daripada penampilan biru kuih bulan; membangkitkan keanggunan langit malam. Campuran halus pes teratai putih dan isi kacang macadamia truffle, menggigit bahagian tengah kuih bulan adalah kontras yang menarik dengan biji kacang macadamia yang manis dan rangup.

Heavenly Gold - RM60 nett
Kulit Salji dengan Durian Musang King Premium Tulen

Royal Jade - RM38 nett
Pes Teratai Putih Snow Skin dengan Kacang Hijau Masin dan Kacang Gajus Berkulit dengan Gula Hitam

Blue Moon – RM38 nett
Snow Skin Amaretto Lotus Paste dengan Blueberry Cheese Feuillantine (Mengandungi Alkohol)

Flower Drum - RM38 nett
Pes Teratai Kulit Salji dengan Kuning Telur Kastard Lembut



Panggang Tradisional Nikmati pemandangan bulan dengan pelbagai kuih bulan bakar halal yang menyelerakan, satu upacara yang paling sesuai dipadankan dengan secawan teh Cina panas.

Baked White Lotus Paste - RM35 nett

Pes Teratai Bakar dengan Single Yolk - RM35 nett

Pes Pandan Bakar dengan Single Yolk - RM35 nett

Pes Kacang Merah Bakar dengan Almond Flakes - RM35 nett

Baked Green Tea Lotus - RM35 nett

Pes Teratai Putih Bakar dengan Single Yolk - RM38 nett

Teratai Bijan Hitam Bakar dengan Single Yolk- RM38 nett

Gaya Tradisional Dibakar dengan Lima Kacang - RM38 nett

Hilton’s National Mooncake Box Lunar Reunion juga boleh dibeli pada harga RM158 untuk empat kotak. Setiap kotak mengandungi kuih bulan bakar tradisional yang disyorkan oleh chef di sini.



Tersedia untuk pembelian di lobi hotel atau dalam talian di www.takeus-home.com/hilton-kl dari 1 Julai hingga 10 September 2022. Unit terhad tersedia, prapesan kotak Mid-Autumn Moonrise hari ini. Untuk membuat tempahan, hubungi +603 2264 2264 atau hantarkan e-mel ke KULHI_FB@hilton.com.







0 Pandangan: