Anugerah,

Tahukah Anda Minuman The Alley Dipilih Oleh Sommeliers Bertaraf Dunia

Selasa, Mei 31, 2022 Mahamahu 2 Comments

Banyak jenama teh dan jenama teh boba terus muncul sejak gembar-gembur awal beberapa tahun yang lalu kerana keinginan untuk minuman teh di kalangan rakyat Malaysia masih menonjol hingga ke hari ini. Keistimewaan teh ialah ia bertindak sebagai penggalak mood, untuk memuaskan pelbagai jenis keinginan. Mengidam sedikit pencuci mulut, snek, penghilang dahaga, pilihan rakyat Malaysia adalah pelbagai jenis teh.



The Alley hanya beberapa bulan yang lalu bersaing dengan lebih daripada 2,000 jenama makanan dan minuman dari seluruh dunia dan dinilai oleh beberapa sommelier terbaik dunia. Mereka kemudiannya dianugerahkan Anugerah Rasa Unggul 2021 untuk Royal No. 9 Milk Tea dan White Peach Oolong Tea. Terima kasih kepada anugerah berprestij ini, rakyat Malaysia berpeluang mencuba minuman yang dianugerahkan oleh sebuah organisasi bernama International Taste Institute (iTQi) yang juga dikenali sebagai ‘Michelin of the food industry’.

Sama seperti semua minuman teh The Alley, teh yang digunakan adalah berkualiti tinggi kerana daun teh melalui proses dipilih sendiri, diproses, ditua dan kemudian dibakar dengan bahan-bahan lain yang berkualiti untuk memastikan rasa dan keharuman daun teh meninggalkannya. peminum berasa puas.

Inilah yang memikat hati sommelier terkenal dunia yang memenangi anugerah iTQi bertaraf dunia The Alley: -



Teh oolong yang digunakan untuk membuat teh oolong pic putih khususnya, berasal dari Taiwan, dipilih dengan teliti dan melalui penapaian ringan untuk memberikan rasa teh yang lebih lembut. Teh oolong aromatik kemudiannya digabungkan secara unik dengan pic putih yang menghasilkan rasa yang menyegarkan, ringan dan buah. Teh oolong pic putih yang dibancuh dengan sempurna ini merupakan penghilang dahaga yang memenangi hati sommelier terbaik dunia serta peminat teh di seluruh Malaysia.



Royal No. 9 Milk Tea telah menjadi kegemaran peminat Alley sejak sekian lama dan juga salah satu daripada dua minuman yang memenangi anugerah berprestij ini. Royal No. 9 Milk Tea dibuat dengan teh hitam yang berasal dari Sri Lanka. Daun teh hitam Sri Lanka ini dipilih dengan teliti dan dipanggang dengan cukup baik sehingga nisbah teh susu keemasan terbentuk yang menghasilkan sedikit beri biru yang unik. Campuran unik susu dan teh hitam dengan sedikit blueberry inilah yang memenangi The Alley satu lagi anugerah yang terkenal di dunia.

Rakyat Malaysia boleh mendapatkan dua minuman lazat ini, Royal No. 9 Milk Tea dan White Peach Oolong Tea di mana-mana cawangan The Alley di seluruh Malaysia dengan hanya RM9.90.



Untuk nilai tambah, muat turun aplikasi BANM Alley dan buat akaun, muat semula e-dompet dan pesan minuman The Alley kegemaran anda untuk menikmati pulangan tunai RM1 dengan setiap pembelian dan faedah lain.



Untuk mengetahui lebih lanjut tentang acara dan promosi The Alley, ikuti halaman Facebook The Alley Malaysia serta Instagram di @thealley.my.








2 ulasan:

  1. Sedap ke ni. Belanja laa satu Mahamahu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe ada cawangan kat Oasis Square Ara Damansara kita pernah pergi situ...

      Padam