Diffenz,

ATASI MASALAH KULIT ANAK-ANAK DENGAN MENGAMALKAN CARA PEMAKANAN YANG SIHAT

Selasa, Mac 22, 2022 Mahamahu 12 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada semua rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Cuti sekolah telah pun bermula.

So… apa perancangan ibu bapa untuk memenuhi masa lapang anak-anak waktu cuti nie?. Mesti anak-anak dah merungut sebab dah lama tak bercuti kan. Tapi ibu bapa pulak masih risau tentang penularan varian Omicron yang masih mengganas.



Sudahnya jalan yang paling selamat adalah “Stay at home”. Akibatnya anak-anak kurang aktiviti yang boleh membantu meningkatkan tahap kecerdasan badan dan otak mereka. Badan dan kulit juga kurang terdedah kepada cahaya matahari. Ada di antara mereka yang juga mengalami masalah kulit seperti panau, kurap dan ekzema.

Masalah kulit mungkin dipandang ringan oleh ibu bapa tetapi ia akan menjadi teruk jika pencegahan awal tidak dibuat. Kanak-kanak pula merasa tidak selesa kerana kulit akan merasa sakit, kemerahan dan gatal-gatal. Kos rawatan semakin tinggi kerana ibu bapa terpaksa membawa anak-anak berjumpa doktor pakar kulit.

PENJAGAAN KULIT DAN MAKANAN SEIMBANG UNTUK KANAK-KANAK




Kulit merupakan organ yang terbesar bagi tubuh badan kita. Penjagaan kulit merupakan suatu keutamaan dan perlu diberikan perhatian oleh setiap individu. Ramai kanak-kanak mengalami masalah kulit kering akibat kurangnya pengambilan makanan yang diperlukan oleh kulit seperti Vitamin C, Vitamin D, E dan K.

Vitamin-vitamin itu boleh diperolehi daripada pemakanan yang berkhasiat seperti buah-buahan serta sayur-sayuran. Namun kanak-kanak sekarang kurang gemar makan sayur-sayuran dan memilih makanan yang kurang berkhasiat. Ini mengakibatkan kulit mereka mudah dijangkiti Ekzema.

Akibat dari situasi tersebut, ibu bapa perlu menyediakan makanan tambahan yang lebih sesuai dan disukai oleh kanak-kanak. Antara produk yang sedang popular dan terbukti keberkesanannya adalah Diffenz Junior.



Diffenz Junior diformulasikan dengan khasiat 6 bahan utama iaitu Multivitamin & Mineral, Kolostrum, Cendawan Susu Harimau, Vitamin C, Vitamin D dan buah Camu-Camu. Suplemen ini berbentuk tablet kunyahan dengan rasa oren yang enak, bebas bahan pengawet, gluten dan gula.

GABUNGAN KOLOSTRUM, MULTIVITAMIN, CENDAWAN SUSU HARIMAU, BUAH CAMU-CAMU, VITAMIN C & D MENYOKONG TUMBESARAN DAN SISTEM IMUN ANAK ANDA


Multivitamin & Mineral




Bagi memastikan kesihatan yang optimum, multivitamin & mineral amat diperlukan oleh tubuh badan kanak-kanak. Multivitamin dan mineral ini dapat membantu:
melengkapkan keperluan nutrisi
menyokong penglihatan 
merangsang sistem imun badan (immunomodulatory) 
melindungi diri daripada jangkitan 
membantu menguatkan otot dan sistem saraf kanak-kanak
membantu dalam penghasilan tenaga, dan memelihara kesihatan sistem saraf

Kolostrum




Kolostrum adalah susu pertama yang terjadi semasa kehamilan dan dalam beberapa hari pertama selepas kelahiran seorang anak. Kolostrum mempunyai banyak khasiat dan ia juga membantu:
meningkatkan sistem imun badan 
melindungi daripada jangkitan yang melibatkan sistem pencernaan 
kesan anti-mikrob dan anti-virus
melindungi daripada jangkitan sistem pernafasan dan cirit birit 
menyokong perkembangan dan tumbesaran yang sihat

Cendawan Susu Harimau




Cendawan susu harimau adalah jenis cendawan eksotik yang tumbuh daripada titisan susu harimau yang jatuh di lantai hutan dan dikenali sebagai “Harta Karun Negara”. Ia mengambil masa yang la untuk membesar dan hanya tumbuh di lereng bukit Hutan Khatulistiwa. Memiliki khasiat yang tinggi untuk menguatkan sistem imun dan melindungi tubuh daripada jangkitan kuman dan virus.

Jadi, untuk memudahkan anda mendapat khasiat daripada cendawan ini tanpa perlu meredah hutan, Eskayvie Diffenz Junior telah diformulasikan untuk memberikan kebaikan yang anda perlukan.

Kebaikan Cendawan Susu Harimau:
Mengatasi masalah resdung, alahan dan ekzema.
Melegakan batuk, selesema, radang paru-paru, asma.
Menguatkan paru-paru bagi pesakit paru-paru kronik dan perokok tegar. 
Menguatkan sistem imun badan daripada jangkitan kuman dan virus.
Digunakan secara tradisional untuk merawat symptom masalah yang berkaitan sistem pernafasan seperti batuk kronik, allergi sinus dan asma.

Vitamin C




Vitamin C diperlukan bagi memastikan sistem imun sentiasa kuat untuk merangsang pembentukan kolagen, membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka dan meningkatkan penyerapan zat besi.
Vitamin C boleh didapati daripada pengambilan makanan seperti buah-buahan dan sayuran ataupun melalui makanan tambahan yang berasaskan vitamin tersebut.

Vitamin D




Vitamin D bertindak dalam merangsang pertumbuhan, pembaikan dan pembaharuan sel kulit agar sentiasa sihat. 

Buah Camu-Camu




Mengandungi 60 kali ganda tinggi vitamin C daripada buah oren dan merupakan buah yang tumbuh di rantau Amazon. Mendapat jolokan SUPERFOOD kerana khasiatnya yang melimpah ruah. 
Kebaikan Buah Camu Camu: 
Menguatkan sistem imun
Antioksidan dan anti-radang
Melangsingkan badan dan mengurangkan sel lemak
Menstabilkan tekanan darah tinggi
Merangsang penghasilan kolagen
Mengawal gula darah

APA KATA PENGGUNA DIFFENZ JUNIOR?


Ramai ibu bapa semakin sedar betapa pentingnya suplemen tambahan untuk bantu tingkatkan sistem imun kanak-kanak seterusnya merangsang tumbesaran anak-anak dengan baik.

Banyak maklumbalas positif daripada pengguna Diffenz Junior selepas mereka mengamalkannya. Maha nak kongsikan kisah Adik Hadi yang berumur 5 tahun. Apa yang menarik, kesan parut akibat ekzema menjadi semakin pudar selepas mengamalkan Diffenz Junior. Doktor pun terkejut dengan perubahan yang berlaku.



Adik Hadi menghidap ekzema yang teruk dan sentiasa menggaru untuk menghilangkan kegatalan pada kulit terutama di bahagian muka. Ibunya Pn. Raihan sangat risau jika kulitnya nanti akan meninggalkan kesan parut. Beliau terpaksa merujuk kepada doktor pakar kulit untuk mendapatkan nasihat dan rawatan.

Selain ubat yang dibekalkan oleh doktor pakar, ibunya juga memberikan Diffenz Junior sebagai makanan tambahan. Adik Hadi suka makan Diffenz Junior yang berperisa oren yang sedap dan mudah dikunyah ini. Doktor pakar pun terkejut apabila melihat perkembangan kulit adik Hadi yang semakin pulih dan tidak meninggalkan kesan parut.

Ibu-ibu boleh cuba Ikhtiar dengan Diffenz Junior sekiranya anak anda ada masalah ekzema yang teruk seperti adik Hadi. Semoga bermanfaat! 

Diffenz Junior Suplemen Tambahan Sesuai Untuk Kanak-Kanak




Kesimpulannya adalah Diffenz Junior merupakan produk makanan tambahan yang sesuai untuk kanak-kanak bagi mengatasi masalah ekzema kulit dan meningkatkan imun badan.

Bekalkan perlindungan yang lengkap untuk diri dan anak-anak agar tubuh lebih bersedia. Untuk lebih berbaloi, dapatkan set perlindungan seisi keluarga Diffenz Junior bersama Diffenz hanya dengan harga RM 60.00 sebotol.

Dapatkan Diffenz hari ini juga untuk perlindungan harian anda dan sekeluarga. Yang penting kita ikhtiar yang terbaik untuk diri dan keluarga kita.

Korang boleh dapatkan Diffenz ni di laman web dan media sosial rasmi Eskayvie dibawah.

Website: www.eskayvie.com 









12 ulasan:

  1. Adakah daku boleh makan gak sebab gatal-gatal gak badan? Hehe
    I dah belikan for anak-anak buah I.

    BalasPadam
  2. Anak-anak Marina pun makan Diffenz junior ni. Nak kuatkan imun badan diorang. Risau

    BalasPadam
  3. Thanks for this useful sharing, didn't cross my mind that eating habit will cause skin concern. Also reminded me of health supplements for skin caring routine. Cheers Siennylovesdrawing

    BalasPadam
  4. Macam menarik juga Diffenz Junior dari Eskayvie nih. Banyak review bagus dan memang ramai kata berkesan untuk tingkatkan kesihatan anak-anak..

    BalasPadam
  5. pertama kali degar pasal produk Diffenz Junior ni, nampak bagus, harap produk memang bagus dan boleh digunakan tanpa was-was.

    BalasPadam
  6. Bagus ye ingredients dalam produk Diffenz Junior ni kan.. yes, penting untuk both parent and the kids to improve their immune system kan especially time2 macam ni...

    BalasPadam
  7. Makanan tambahan memang penting kan Madi. Ruby pun amalkan Diffenz ni. Ada dewasa dan kanak-kanak. Banyak testimoni best dan terbukti lagi bertambah yakin.

    BalasPadam
  8. Betul, pemakanan yang seimbang dan sihat wajib untuk kuat kan imunisasi dan kesihatan. My friend juga beli ni untuk anak dia.

    BalasPadam
  9. Bagus bahan2 yang ada dalam diffenz junior ni especially colostrum tu. Khasiat pun memang yang diperlukan utk kanak2 yg sedang membesar.bagus utk anak2 amal setiap hari.

    BalasPadam
  10. Banyak khasiat yang dibawakan oleh Diffenz Junior ni. Tengok je la bahan-bahan yang terkandung di dalamnya tu, semuanya bermanfaat. Anak-anak saya pun consume Diffenz Junior. Buat masa ni, alhamdulillah, memang terbaik kesannya.

    BalasPadam
  11. anak-anak huda pun amalkan diffenz ni. memang banyak manfaat yer untuk kesihatan anak-anak. harga pun mampu milik.

    BalasPadam
  12. This is indeed an interesting article with so many useful tips on looking after children's health. i learned a lot from you today :)

    BalasPadam