Burger,

Burger On 16 Disenaraikan Sebagai Top 50 Burger Terbaik Di Asia

Rabu, Februari 16, 2022 Mahamahu 2 Comments

Burger berasal dari Hamburg, Jerman dan telah menjadi popular di Asia. Penemuan oleh laman web popular antarabangsa, Big 7 Travel Guide, telah mendedahkan bahawa Indonesia, Filipina dan Malaysia mendahului senarai 50 Burger Terbaik di Asia. Menyertai senarai ini ialah Burger on 16, kedai burger di jalan sunyi betul-betul di sebelah Berjaya Times Square, hanya jauh sedikit dari kesibukan Bukit Bintang.



Syarikat tempatan mendapat tempat dalam senarai kerana persamaannya yang hampir dengan burger gaya Amerika. Mohanad Mudhafer yang menubuhkan gabungan itu tiga tahun lalu dengan dua lagi rakan kongsinya berkata sebab kedai mereka dipilih untuk menjadi antara 50 Burger Terbaik di Asia adalah kerana rasa yang hampir sama dengan burger gaya Amerika. Dia mendapat inspirasi daripada lawatannya yang kerap ke New York dan bertekad untuk memberikan rasa yang sama apabila dia memulakan restoran itu.

Komponen paling penting bagi burger yang sempurna ialah patty yang mesti berkualiti tinggi dan dikisar halus. "Kami menggabungkan daging lembu Australia potongan premium dalam burger kami dan menemaninya dengan sos dan bahan buatan sendiri kami", kata Mohanad.



Big 7 Travel mendakwa bahawa anda hanya perlu memahami sebab ia disenaraikan sebagai salah satu burger terbaik di Asia.

Untuk memenuhi citarasa pelanggan, mereka menghidangkan 20 jenis gabungan daging lembu, ayam dan patties vegetarian.



Restoran itu juga telah memperkenalkan California Cheese Skirt dalam menunya untuk melengkapkan kegilaan rakyat Malaysia terhadap keju. Burger gourmet dihiasi dengan 100g keju rangup dan disiram dengan sos berperisa.
 
"Kami sangat berhati-hati dalam memastikan gabungan daging, suhu, jenis roti, dan topping adalah serasi untuk rasa yang sempurna" tambah Mohanad.



Satu lagi sebab mengapa Burger on 16 dipilih adalah kerana ia mempunyai pendikit penuh dengan pencuci mulut. Big 7 kredit Burger on 16 sebagai makanan gaya Amerika Klasik dengan shake yang sangat enak dan beberapa pencuci mulut yang enak.

Tambah Mohanad, jualan bulanan melebihi RM200,000 sejak penyenaraian restoran itu di platform antarabangsa dan turut membuka cawangan di Kota Damansara. Dia berasa bangga menjadi salah satu daripada empat restoran yang dipilih dari Malaysia.



Ia adalah tempat yang bagus untuk mencuba salah satu burger terbaik di Asia.








2 ulasan:

  1. So, bila kita nak pergi try nie MM?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yeaaaa Rawlins nak belanja Alhamdulillah murah rezeki kau...

      Padam