DoubleTree,

Raikan Hari Makanan Sedunia dengan 'Mindful Meals' di Hotel Hilton

Selasa, Oktober 12, 2021 Mahamahu 1 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga kepada rakan-rakan yang dikasihi sekalian. Hotel Hilton di Malaysia dengan bangganya mempersembahkan pelbagai ciptaan masakan berasaskan tumbuhan menggunakan hasil tempatan, yang hanya tersedia pada bulan Oktober. Bersempena dengan Hari Makanan Sedunia pada 16 Oktober dan sebagai sebahagian dari program keberlanjutan Hilton Worldwide Travel with Purpose, Hilton telah melancarkan kempen "Mindful Meals" di seluruh negara untuk meningkatkan kesedaran mengenai pemakanan yang sihat dan sumber yang bertanggungjawab.



Menggabungkan protein dan produk segar serta bahan-bahan buatan sendiri, hidangan diberi sentuhan yang lebih sihat pada sifat berikut: DoubleTree by Hilton Johor Bahru, Hilton Kuching, DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur, DoubleTree by Hilton Melaka, dan Hilton Garden Inn KL - Menara Selatan. Kerjasama dengan petani tempatan adalah inisiatif tepat pada masanya dan sangat diperlukan untuk menyoroti makanan tempatan yang terbaik serta pentingnya diet berkelanjutan dan berkhasiat, terutama pada usia di mana risiko alam sekitar dan kesihatan berada pada tahap tinggi sepanjang masa. Oleh itu, bekerja dengan pembekal dengan pensijilan MSC adalah keutamaan.



Dengan isu-isu dari perubahan iklim hingga peningkatan produksi makanan cepat saji hingga sistem kekebalan tubuh dan kesihatan yang merosot, Hilton Hotel di Malaysia mendorong pengguna untuk memilih produk tempatan, memilih bahan yang sihat dan kaya nutrien, mencari cara makan yang lestari, dan memilih untuk persekitaran Alternatif mesra apabila memilih pilihan makanan dan tingkah laku membeli. 



Pengarah Komunikasi Pemasaran Nasional Eugene Oelofse mengatakan, "Makanan Mindful adalah untuk mempromosikan pemakanan yang penuh perhatian dan penggunaan yang berhati-hati dalam usaha untuk mengurangkan sisa makanan, mengatasi keamanan makanan, dan meningkatkan kesihatan. Kami ingin memilih pengalaman bersantap yang menyenangkan selera dengan tujuan, dan kami juga ingin memberi platform kepada petani tempatan untuk menunjukkan apa yang mereka tawarkan dan bersatu untuk tujuan bersama."



Istimewa Hari Makanan Sedunia telah dibuat oleh koki dalaman dari gerai-gerai yang mengambil bahagian di Hotel Hilton di seluruh Malaysia, menggunakan bahan-bahan, sayur-sayuran, dan protein tempatan yang baik untuk orang, planet, dan masyarakat. Hidangan pilihan termasuk Rambungan Soft Shell Crab di Toh Yuen di Hilton Kuching, Vegetarian Pizza dengan sayur-sayuran bersumberkan tempatan di Tosca di DoubleTree by Hilton Melaka, dan Seafood Jumbo Platter di Rooftop 25 Restaurant di Hilton Garden Inn - South Tower. Semua hidangan akan disediakan pada bulan Oktober.



Senarai hotel dan gerai yang mengambil bahagian adalah seperti berikut:

Hilton Kuala Lumpur
Untuk tempahan atau maklumat lebih lanjut, hubungi :
Tel : +603 2264 2264
E-mel : KULHI_FB@hilton.com 
Laman web : eatdrinkhilton.com

Tosca, DoubleTree oleh Hilton Johor Bahru
Untuk tempahan atau maklumat lebih lanjut, hubungi :
Tel : +607 268 6868
E-mel : JohorBahru.FB@hilton.com 
Laman web : eatdrinkhilton.com

Toh Yuen, Hilton Kuching
Tarikh dari 1 hingga 31 Oktober untuk dibawa pulang dan penghantaran sahaja.
Untuk pesanan:
Laman web : www.takeus-home.com 
Tel : +608 222 3888 
E-mel : KUCHI_FB@Hilton.com

Kedai Makanan, DoubleTree by Hilton Kuala Lumpur
Tarikh dari 11 hingga 16 Oktober.
Untuk tempahan atau maklumat lebih lanjut:
Tel : +603 2172 7272
E-mel : KULDT_FB@Hilton.com 
Laman web : eatdrinkhilton.com

Tosca, DoubleTree oleh Hilton Melaka
Untuk tempahan atau maklumat lebih lanjut:
Tel : +606 222 3333
E-mel : MKZMM_FB@Hilton.com 
Laman web : eatdrinkhilton.com

Restoran Rooftop 25, Hilton Garden Inn Kuala Lumpur - Menara Selatan
Untuk tempahan atau maklumat lebih lanjut:
Tel : +603 2771 6888
E-mel : KULMY_FB@Hilton.com
Laman web : eatdrinkhilton.com









1 ulasan: