Mahamahu,

Berita Baik Buat Bakal Haji Dan Umrah Boleh Bawa Sambal Ikan Bilis Kering Riqzmie

Sabtu, April 11, 2015 Mahamahu 0 Comments

Berita Baik Buat Bakal Haji Dan Umrah Boleh Bawa Sambal Ikan Bilis Kering Riqzmie - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Ramai org bila pergi luar negara mesti rindu kepada masakan tempatan. Kebanyakan makan tempatan kita tidak boleh di bawa keluar negara tapi kini tidak lagi. Kita pergi mana2 sahaja boleh bawa makanan tempatan terutama buat mereka yang mengerjakan Haji atau Umrah


Malah bukan tu sahaja student2 atau pun pasukan tentera atau polis atau mereka yang bekerja luar negara masih boleh nikmati menu ini. Rasa tidak berubah dan rupa juga tidak banyak berubah semua masih original tempatan. Itulah dia Sambal Ikan Bilis Kering keluaran Riqzmie yang paling mudah dan sedap untuk dibawa dan dimakan di mana2 sahaja. 



Jangan risau Sambal Ikan Bilis Kering ini telah di formulasikan untuk tahan lebih lama sehingga 2 minggu setelah di buka. Ia hanya perlu di simpan dalam bekas yang kedap udara dan tertutup. Tapi lagi tahan lebih lama kalau di simpan dalam peti sejuk boleh tahan selama sebulan. Maha telah cuba sambal ikan bilis ini dengan masak bersama telur dadar memang terbaik. Tak susah hanya pecah telur, kacau dan masak atas kuali dan taburkan sahaja sambal ikan bilis atas telur tersebut dan siap.



Sambal Ikan Bilis Kering ini juga boleh di nikmati dengan apa2 sahaja makanan tempatan. Korang boleh makan dengan roti canai atau makan dengan nasi lemak. Memang layan dan sedap sgt sebab dpt rasa kerangupan dan kepedasan sambal ikan bilis ini. Lagi senang orang bujang macam Maha ni boleh buka dan terus makan tak perlu masak makan dengan nasi kosong jer pun dah sodap. Kalau sapa tak tahan pedas Maha syorkan untuk ambil kuantiti sikit sedap dia agak pedas bagi Maha lah. 


Maha juga ada buat karipap segara menggunakan sambal ikan bilis ini. Mudah saja nak buat karipap segera ni, korang boleh tgk kat entry resepi Dapur Maha ni mudah jer nak buat. Memang menarik dan sedap juga boleh buat makan sarapan pagi atau makan petang. Jadi apa tunggu lagi order lah sekarang boleh order dengan hubungi talian atau layari laman facebook mereka seperti di bawah. Selamat mencuba dan selamat menjamu selera ok.

SAMBAL IKAN BILIS KERING RIQZMIE
Tel/Whatapps : 012-6178377







0 Pandangan: