Laporan

'Perkahwinan Di Raja Britain' Teringat Masa Dulu

Jumaat, April 29, 2011 Mahamahu 4 Comments

Sambil2 rehat kat rumah sementara tunggu masa nak blk kg hari ni layanlah cite2 di TLC Astro. Tgk kemeriahan sepanjang sambutan majlis perkahwinan di raja Britain yg begitu gemilang. 'Wedding of The Year' bagi sejarah dunia kerana meraikan perkahwinan yg sungguh meriah buat julung kalinya. Seronok tgk org kahwin bila lak aku nye turn kan hehehehe... Insyallah ada jodoh adalah kot huhuhuhu...

Semua org inginkan saat indah ini di abadikan dalam hidup dengan penuh warna-warni dan juga penuh dengan gemilang. Selain pakaian cantik2 dan juga hendaklah diraikan dengan penuh bangga kerana seumur hidup sekali dapat kahwin semeriah ini. Tgk kat tv semua golongan turun meraikan majlis perkahwinan terbesar ini termasuklah golongan artis yg hadir sungguh meriah. Sedikit cerita di sebalik majlis perkahwinan putra Wiliam dan juga pasangannya Kate.

Bersempena dengan majlis perkahwinan ini mereka sebenarnya telah cuba menerapkan beberapa unsur amal dan juga bertujuan mengutip dana untuk tabung Yayasan Putera William & Putera Harry. Ditubuhkan untuk membantu pekara2 yg mereka rasa dekat dengan jiwa mereka seperti usaha2 untuk melindungi alam semulajadi, membantu anak2 yatim serta byk lagi. Maka dengan itu mereka telah meletakkan syarat kepada sesiapa yg mahu memberi hadiah perkahwinan mereka menimbangkan unsur2 tersebut supaya hadiah itu boleh terus disalurkan kepada tabung yayasan ini. Bagus juga niat mereka ini mungkin kita rakyat biasa leh ambil mana yg baik untuk tujuan tersebut juga.

Masa tgh layan majlis ni teringat masa zaman abg aku kahwin dulu tahun 2005. Masa tu aku lah yg jadi pengurus kepada beberapa perkara penting dari segi penyediaan pelamin, bilik tidur dan juga hidangan untuk pengantin. Seronok sebenarnya bila kita uruskan masjli besar seperti itu dan org hargai setiap usaha kita. Di situlah bakat kita boleh ditonjolkan. Mana tahu ada yg nak mendapatkan khidmat aku untuk majlis perkahwinan meraka boleh jer hehehehe.. Nak ucapkan selamat pengantin baru kepada pasangan diraja tersebut. Moga adanya majlis perkahwinan ini akan mengeratkan negara2 besar serta menyatukan seluruh penduduk dunia terhadap keamanan serta kesejahteraan seluruh dunia. Betulkan.....??





   

4 ulasan:

  1. Owh ada bakat terpendam as wedding planner yer.. leh teruskan secara kecik2 dulu & Semoga selamat sampai ke kg yer

    BalasPadam
  2. wahh , da macam wedding planner..
    bole la uruskan majlis saya lak lepas nih(10 tahun lagi)
    hehe :p

    BalasPadam
  3. wahhh,hehe,..wedd planner pon best kan?,.

    BalasPadam
  4. Tanpa Nama01 Mei, 2011

    setiap majlis tu kalau kte yang terlibat mesti rasa seronok kan? tmbh2 when family kte punya party.
    hmm,the royal wedding mmg byk tarik attraction. ada yg positf but still ada yg duk kutuk2 kan..

    BalasPadam