Dessert,

Balik Kampung Pergi Makan Mykori Dessert Cafe Dengan Family

Khamis, Januari 30, 2020 Mahamahu 1 Comments

Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Balik kampung baru-baru ini sebab cuti yang panjang empat hari jadi habiskan masa sepenuhnya kat kampung dengan family. Jarang dapat balik bila balik ni memang bawa mereka pergi mana-mana sahaja nak jalan.

Kebetulan pula minggu tu mak ajak pergi beli barang untuk beliau tunai Umrah bulan depan. Jadi jalanlah kat Bandar Temerloh yang popular dengan Ikan Patin tu. Tapi kali ni tak pergi makan ikan patin tau. Kali ini adik kata ada restoran dessert baru buka Mykori Dessert Cafe. Jadi pergi lah cuba sebab memang tak pernah makan pun walau kat KL tu banyak cawangan.



Kat Temerloh ni baru sahaja buka dessert yang popular dari Jepun ni. Bila dah baru buka faham-faham jer lah macam mana servicenya. Nasib kot kali ni pergi makanan semua restoran yang baru buka dan service sangat perlahan. Mungkin kurang kakitangan dan juga diserbu ramai orang. Tak apa lah sabar juga menunggu mungkin boleh ditambah baik servicenya. 


Hari tu terpaksa tunggu dalam 40 minit juga untuk dapat makanan. Dah lah dalam restoran tu penuh dengan orang ramai gilerrr. Kami punya order tak banyak pun hanya beli Chocoreo Kakigori dan juga Manggo Cheesecake Kakigori juga ada satu Chocolate Banana Taiyaki. Saja jer sebab memang tak pernah rasa jadi tunggu lah walaupun lambat.


Emak kat dalam kedai dah sejuk beku menunggu. Nasiblah boleh tahan dessert ini sedap dan tak berapa manis sangat. Next time kena pergi kat kedai cawangan lain kat KL ini kot tak ramai sangat orang. Nak cuba pula menu kakigori yang ada banyak buah-buah tu sedapnya tengok orang lain makan. Tak apa janji dapat puaskan hati emak dan adik makan kat sini sekali-sekala bila balik kampung. 







1 ulasan:

  1. sepertinya nanti saya pengen cuba juga nih, nampaknya enak

    yuk baca juga artikel berikut ini
    PAKET DATA GRATIS

    BalasPadam