Armada Hotel,

Menikmati Kemakmuran Di Bufet Tahun Baru Cina Di Armada Hotel Petaling Jaya

Selasa, Januari 16, 2018 Mahamahu 9 Comments



Salam sejahtera kepada semua pembaca setia blog makan Mahamahu dan juga rakan-rakan sekalian. Hari ni kita dah masuk pertengah bulan Jan tahun baru begitu cepat masa berlalu. Bulan Feb kita akan sambut pula Tahun Baru Cina. Hotel-hotel dan restoran mula sibuk membuat persiapan untuk bufet tahun baru yang akan datang. Kali ini jom kita merasai bufet makan malam di Utara Coffee House sebagai pelbagai hidangan istimewa Tahun Baru Cina akan ditawarkan untuk memuaskan sebarang keinginan perayaan.


Bufet di sini akan bermula dari 1 Februari hingga 2 Mac 2018, barisan bufet akan memaparkan pelbagai hidangan ‘Good Luck’ untuk Majlis Makan Malam Buffet Reuni Tahun Baru Cina seperti Ketam Goreng dengan Sos BBQ, Ayam Panggang dengan Halia dan Scallion, Tong Kwai Itik panggang dengan Sos Plum, Ikan goreng dengan Cendawan Jamur Hitam, dan Udang Goreng dengan Telur Masin York untuk menamakan beberapa. Makan Malam Buffet Reunion Tahun Baru Cina berharga RM88 + seorang dewasa, RM62 + untuk warga emas dan RM44 + setiap anak. 

Sebelum hari perayaan sebenar, memulakan tahun baru yang makmur dengan menaikkan penyepit dan Loh Hei untuk meningkatkan nasib dan kemakmuran dengan Pilihan Yee Sang yang menarik. Kat sini ada pelbagai jenis set Yee Sang seperti Yee Sang Marinated Scallops (versi Jepun), King Salmon Yee Sang, Udang Harimau dan Kerang Yee Sang dan Fruitti Veggie Yee Sang (vegetarian). Manakala harga pula bermula dari RM78 + satu bahagian.

Bagi tetamu yang lebih menyukai persekitaran yang lebih privercy, nikmati menu set eksklusif mereka yang disediakan oleh Chef Eksekutif, Chew Teik Chye dan pasukannya. Terdapat 3 set menu yang melambangkan Kemakmuran sesuai untuk minimum 10 pax seperti untuk keluarga, rakan atau rakan perniagaan. 


The Blissful Abundance Set Menu berharga RM1188 +, terdiri daripada Yee Sang dengan Crustacean Coral Oyster, Braised Seafood Broth dengan Roes & Crabmeat Ikan, Deepfried Garoupa dengan Bawang dan Ginger Gravy, Udang Goreng Wajan dengan Mentega Oatmeal, Cendawan Braised dengan Mustard Plant Sos Fatt Choy, Nasi Goreng Kemakmuran dengan Makanan Laut Daging, Krim Kacang Merah Sweet dengan Salju Sago dan Daging Ikan Emas.

Menu Set Kejayaan yang Everlasting yang bernilai RM1288 + juga terdiri daripada hidangan seperti Yee Sang dengan Soft Shell Crab, Konsumen Ayam Herbal dengan Scallop Flakes, Ayam Panggang dengan Sos Raisin Barbeque, Muara Gulai Steamed Steamed di Abalone dan Kulat Hitam, Udang Harimau Tossed dengan Buttered Coconut Flakes, Sayuran Campuran Braised dengan Beancurd, 'Hunan' Gaya Yong Chow Nasi Goreng di Lotus Leaf, Kelapa Laut Rebus Double dengan Kulat Putih dan Duet of Golden Pei Golden Fancy Fancy. 

Menu Set Bountiful Treasures berharga RM1388 +. Tetamu boleh mencuba hidangan seperti Yee Sang dengan Salmon, Delapan Sup Esut Es, Kanton Gaya Kanton dengan Sau Plum Saus, Garuupa Kunyit dengan Superior Halia dan Scallion, Fried Buttered Udang dengan Sesame Goma, Cendawan Braised dengan Timun Laut, Nasi Goreng dengan Ayam Asap, Tradisional Sweet Longan yang kering dengan Leng Chee Pak Hup dan Admiral Fancy Duet.





 

9 ulasan:

  1. Wow meriah betul makanan dia haa.. btw, cantik blog. Suka :D

    BalasPadam
  2. semua nampak sedap..udang tu besar

    BalasPadam
  3. Ya Allah.. menyelerakan je gambar udang tu Maha uii.. huhuhu.. tertarik dengan nama Nasi Goreng Kemakmuran tu.. unik je nama.. hehe

    BalasPadam
  4. Sedap sedap menu dan tergugat dengan udang yang nampak super sedap itu....kecur air liur...huhu

    BalasPadam
  5. A few years back I celebrated CNY at Armada Hotel, it was really good, maybe I can suggest my family to go back this year. The yee sang looks goood!

    BalasPadam
  6. Sudah menghampiri CNY kan memang banyak posting berkenaan restoran bagi sambutan CNY ni. Yeesang nampak colouful dan menarik mungkin ada yang akan berminat.

    BalasPadam
  7. Nak dekat CNY ni memang aneka jenis makan akan keluar. Tang udang tuh bikin org mengidam je

    BalasPadam
  8. Oh this is great, I was just looking for a restaurant to go to during CNY. Thank you

    BalasPadam