Buah-Buahan,

Resepi Minuman Berkhasiat Menggunakan Buah Nanas Dari Dapur Mahamahu

Rabu, Disember 16, 2015 Mahamahu 0 Comments

Resepi Minuman Berkhasiat Menggunakan Buah Nanas Dari Dapur Mahamahu - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. 2 3 hari ni Maha asyik bercerita pasal buah Nanas sahaja tak henti2kan. Tak ada pelik lah sebab Maha dapat bekalan buah Nanas terbaik dan elok daripada abam Hazman Fadzil. Sapa2 nak order boleh melalui laman facebook atau instagram beliau ok.


Semalam Maha ada buat satu resepi makanan yang menggunakan Nanas. Sapa tak sempat cuba boleh baca di sini kerana resepi ini mudah sangat dah pastinya sedap dari Maha hehehe. Hari ni pula nak buat resepi minuman pulak menggunakan juga buah Nanas. Ramai orang suka minuman berasaskan Nanas sebab sedap dan manis selain baik untuk tubuh badan. Mai kita tengok apa bahan2 yang Maha gunakan untuk buat resepi yang di beri nama Nanas Manis Smoothie.


Bahan2 untuk membuat minuman Nanas Manis Smoothie :-

1/4 biji buah Nanas (dipotong kecil)
5 biji buah Strawberry (potong 4)
7 ketul Ais Batu
Sedikit air kosong


Cara menyediakan minuman Nanas Manis Smoothie :-


Mudah, cepat dan paling sedap sebab tu Maha suka buah minuman untuk kesihatan ini. Macam kita tahu sebelum ni Maha cite banyak khasiat dah kebaikan buah Nanas ni. Kalau buat minuman seperti ni di amalkan hari2 In Shaa Allah akan memberi kesan kepada kita. Tapi awas untuk wanita mengandung hehehe tak di galakan. So selamat mencuba semua ok.







0 Pandangan: