Budak Kampung,

Kambing Perap Sos Lada Hitam Budak Kampung Terlaris Di Pasaran

Jumaat, Februari 13, 2015 Mahamahu 0 Comments

Kambing Perap Sos Lada Hitam Budak Kampung Terlaris Di Pasaran - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Entry ni khas buat peminat2 kambing BBQ. Satu lagi produk tempatan bumiputra yg kini telah berada di pasaran dan tgh laris dah hangat. Apa lagi kalau bukan Kambing Perap Sos Lada Hitam keluaran Budak Kampung.


Mahamahu baru2 ni terbaca dalam facebook kawan lama zaman sekolah dulu dia ada jual produk makanan terlaris. Memang tgh jadi kegilaan org yg kaki makan kambing BBQ atau kambing grill. Kambing Perap ini telah di perap dalam bekas sejuk beku yg tahan lama dan boleh di poskan. Mahamahu hari tu juga dptkan satu nak rasa betul ker sedap sgt.


Bila dah dapat memang rasa teruja nak makan Kambing Perap ni. Cara nak masak pun senang jer tak perlu nak sediakan kambing dan rempah ratus, sebab ia dah siap sedia di perap. Cuma perlu keluarkan Kambing Perap ini dari sejuk beku dan biar nyahbekukan sehingga lembut pada suhu bilik. 


Lepas tu baru lah boleh panggang kambing tu dengan bara api atau juga boleh masak dalam oven. Kalau sapa2 yg tak ada semua tu boleh jer panaskan atas kuali leper tanpa minyak dengan api yg perlahan. Masak slow2 jer tak perlu cepat2 agar masak sekata dan betul2 masak. Tapi paling best nak lagi sedap, mula2 grill atas bara api dengan kadar sekejap dan kemudian di masukan dalam oven untuk masak sepenuhnya.



Kambing Perap ini bukan sahaja boleh di makan begitu sahaja tapi boleh juga di makan dengan kentang putar atau salad segar, mcm korang makan kat restoran tu boleh ikut selera sendiri. Selain tu juga Kambing Perap ini juga boleh di jadikan hidangan untuk majlis atau acara meraikan kawan2 dan sedara mara. Kalau anda cadang nak buat BBQ kat luar atau picnic tepi pantai sesuai sgt bawa Kambing Perap ini kerana tak perlu lagi bersusah payah hanya kuar dari bekas dan boleh terus di grill. Memang kambing perap ini tak rasa hanyir kambing tapi anda akan rasa rempah ratus dan perapan yg ada dalam kambing tu.


Untuk satu kotak Kambing Perap 500gram ini di sediakan dengan sakali sos lada hitam untuk di makan bersama kambing ini nanti bila dah di masak. Sos lada hitam ini semua dah sedai cuma perlu panaskan sahaja dalam periuk. Mesti tanya mana nak dapat kan dan berapa harga bukan. Harga berpatutan dan memang sesuai untuk anda makan bila perlu.

1 bekas Kambing Perap (500gram) = RM30.00 + Pos RM10 = RM40.00
2 bekas Kambing Perap (1kg) = RM50.00 + Pos RM10 = RM60.00

Boleh di hantar seluruh Malaysia jgn risau kerana kualiti sejuk beku yg di guna pakai boleh bertahan 24 jam. Jadi pos anda hanyalah di lakukan pada hari Isnin, Selasa dan Rabu demi menjaga kualitinya. Mcm mana nak order senang sahaja boleh contact seperti tel di bawah dan facebook di bawah.

Tempah Di sini:

KAMBING PERAP
Budak Kampung Niaga 
No. 27A, Block 4,
Pusat Perniagaan Worldwide
Seksyen 13, 40675 Shah Alam
Tel & Whatapps : 017 - 925 5205