Chakri Palace,

Makanan Di Raja Thai Dengan Diskaun 15% Di Chakri Palace

Rabu, Oktober 29, 2014 Mahamahu 0 Comments

Makanan Di Raja Thai Dengan Diskaun 15% Di Chakri Palace - Salam sejahtera kepada semua pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Kali ni ada diskaun lagi untuk anda pembaca blog Mahamahu, dengan makanan Thai anda boleh makan pada harga lebih berpatutan. Ia boleh di nikmati di Chakri Palace yg terdapat 3 cawangan iaitu Pavillion, KLCC dan Alamanda iaitu di panggil Chakri Xpress




Pastinya di sini menyediakan 100% hidangan negara gajah putih tersebut yang mana herbanya adalah original di bawa dari sana. Mahamahu dah guna voucher tersebut dan makan di sini sebab tu rekmen pada anda semua pergi cuba. Pembuka selera ala Thai kena cuba Signature Kadok Leaves Roll. Mcm makan sirih tapi ni guna daun kaduk di lipat bersama 8 jenis bahan lain seperti kacang tanah, cili padi, limau, kelapa bakar dan byk lagi.

Mieang Kam

Mahamahu kalau makanan Thai mestilah kena cuba Tom Yam nya. Di restoran ini ada berbagai jenis Tom Yam, yg jadi kegemaran iaitu Chakri Tom Yam King Prawn dan juga Chakri Tom Yam Seafood. Kalau kat Thai meraka panggil King Prawn tu Gung Mae Num ala sikit2 belajar bahasa Thai hehehe. Hidangan ni wajib cuba memang rempah Tom Yam sedap.

Chakri Tom Yam King Prawn

Chakri Tom Yam Seafood

Kalau makan Thai mesti kena ada sekali dengan kerabu mangga, tapi kat sini meraka panggil Signature Catfish Manggo Salad atau bahasa Thailand di panggil Yum Pla Duk Foo. Makanan ni memang sedap kerana ia masam2 pedas memang layan. Lepas tu pulak Mahamahu makan ikan yg besar memang terbaik menu tu namanya Steamed With Lime and Chili, kalau dalam bahasa Thai di sebut Pla Krapong Neung Ma Now. Ikan cukup lebut manis dan pedas semua ada dalam menu ni.  

Yum Pla Duk Foo

Pla Krapong Neung Ma Now

Lepas tu kalau tak makan ikan boleh cuba daging pula. Daging yg Mahamahu makan di mask sizzling dengan sos black paper. Kalau kat restoran ni nama menu tu Sizzling/Stir Fried Black Paper Beef. Last sekali spcial kari kat sini bukan kuning atau oreng mcm kita mereka lebih suka green kari. Tradisional Green Curry di sini boleh pilih nak ayam, daging, udang atau sayur-sayuran. Memang terbaik juga green curry ni.

Neua Kratha'ront/Phad Prig Tai Dum

Gaeng Kaew Wan

Kalau nak makan murah mcm Mahamahu jgn lupa dptkan voucher diskaun sebanyak 15% setiap kali anda makan. Senang jer nak dpt voucher ini daftar di www.Offpeak.my secara percuma dan cari restoran Chakri Palace ni. Nanti akan kuar nama restoran ni dan voucher klik saja di siti.


Selepas tu anda pilihlah nak makan untuk berapa org, tarikh bila dan masa untuk anda pergi makan di restoran tersebut. Tapi ingat bukan setiap masa ada diskaun ini anda kena pilih betul2 ok. Selepas tu pula buat pengesahan email kerana voucher akan di hantar melalui  email sah anda.



Cara nak redem voucher tu anda print email anda tadi dan bawa bersama semasa anda dtg ke restoran tersebut.  Mudah jer kan tak perlu bayar apa2 pun anda dah dpt diskaun makan untuk 15%. Bila lagi nak rasa masakan asli negara Thailand ni sekaranglah. Jom kita makan, selamat menjamu selera.

CHAKRI PALACE
Tel : 03-2143 1141

Anda boleh follow mereka di laman2 di bawah untuk promosi lain..






0 Pandangan: