Local Food,

Restoran Songket Meraikan 4 Tahun Dengan Rasa Masakan Melayu

Rabu, Mac 26, 2014 Mahamahu 0 Comments

Restoran Songket Meraikan 4 Tahun Dengan Rasa Masakan Melayu - Salam sejahtera kepada pembaca blog makan Mahamahu dan juga rakan2 sekalian. Last week Mahamahu di jemput untuk meraikan ulangtahu ke 4 Restoran Songket Kuala Lumpur. Buat pertama kali Mahamahu melangkah ke sebuah restoran betemakan hidangan Melayu paling asli dengan sentuhan moden. Restoran Songket di Kuala Lumpur restoran Melayu ikonik telah lama dikenali untuk masakan sahih Melayu. 



Bersempena dengan sambutan ulang tahun keempatnya, Restoran Songket telah melancarkan menu jenama baru dan menarik. Menu wajah baru diselaraskan dan rasa, ia juga mempunyai makanan laut yang banyak. Dengan konsep makanan laut yang baru, pelanggan boleh memilih makanan laut kegemaran mereka dan kaedah memasak yang di sukai. 



Selain itu juga tambahan kepada beberapa menu khusus mereka seperti Masak Lemak Ayam Nangka, Rusuk Salai Berkicap dan Kerabu Pucuk Paku dan beberapa menu lain yg popular di Malaysia. Dalam memperingati ulang tahun keempat kira 100 tetamu yang terdiri daripada pengusaha hotel, agensi pelancongan dan media termasuk Mahamahu disajikan dengan kenduri makan yg meriah. Kami di hiburkan dengan persembahan tarian tradisional yg menjadi treadmark di Restoran Songket seperti tarian Kuda Kepang, Tarian Piring dan mcm2 lagi. 




Restoran ini telah wujud selama empat tahun dan jenama itu semakin kuat dari masa ke semasa. Untuk ulang tahun ke 4 ini Restoran Songket telah membawa image lebih segar dengan beberapa perubahan perabut dan juga interior design yg di lakukan dalam Restoran Songket ini. Ia adalah image yg lebih segar dan lebih baru untuk tahun baru restoran ini. 



Pada hari itu juga Restoran Songket memperkenalkan Chef Umar Zahran yang baru-baru ini telah mengambil tampuk pentadbiran di dapur songket. Chef Umar membawa bersamanya lebih 10 tahun pengalaman memasak, pengalaman bekerja di dapur yang terkenal di dalam dan sekitar Kuala Lumpur. Pengalaman chef ini di guna pakai untuk menambah kehebatan masakan di Restoran Songket. Mahamahu sangat suka restoran ni bukan sahaja lokasi dan rupa bentuk restoran tetapi juga hidangan yg di sediakan. Jom menjamu selera.......